Salariaţii care au fost în şomaj tehnic au fost remuneraţi cu 85% din salariul total brut şi au beneficiat de tichetele de masă, conform prevederilor contractului colectiv de muncă. Ei au primit şi primele de Crăciun, în valoare de 450 de lei pentru fiecare salariat.
Reprezentanţii Sindicatului Automobile Dacia (SAD) se declară convinşi că vor urma şi alte perioade de întrerupere a activităţii din cauza lipsei comenzilor. Potrivit liderului sindical Nicolae Pavelescu, situaţia de criză se datorează, în mare măsură, creşterii numărului de maşini uzate care au intrat în a doua parte a anului trecut pe piaţa românească.
De altfel, SAD va organiza marţi, 13 ianuarie, un miting pentru susţinerea taxei de poluare şi protejarea locurilor de muncă din industria auto. Sindicaliştii au mai anunţat că au invitat la discuţii, tot pentru data de 13 ianuarie, reprezentanţi ai autorităţilor centrale şi locale, în vederea găsirii de soluţii pentru "protejarea brandului naţional Dacia".
"Solicităm membrilor de sindicat, locuitorilor municipiului Piteşti şi ai oraşului Mioveni şi celor din localităţile limitrofe să participe la miting. De asemenea, am invitat la sediul SC Automobile Dacia marţi, la ora 14:00, pe membrii Guvernului României, preşedintele Consiliului Judeţean Argeş, parlamentarii PSD şi PD-L de Argeş, primarii din Piteşti şi Mioveni, la o întâlnire pentru identificarea de soluţii", se arată într-un comunicat al SAD.
Organizatorii speră să strângă la mitingul de marţi între 5.000 şi 8.000 de oameni, conform liderului sindical Nicolae Pavelescu.
Societatea Automobile Dacia a întrerupt producţia din 11 decembrie 2008, pentru o lună, "ca urmare a scăderii brutale a pieţei auto din România şi pentru a reduce stocurile", potrivit motivaţiei oficiale. Societatea Automobile Dacia a mai oprit producţia pentru 18 zile, între 20 noiembrie şi 7 decembrie, după alte patru zile de întrerupere, pe 30 şi 31 octombrie şi 13 şi 14 noiembrie.
Reducerea bugetului de investiţii prevăzut pentru anul 2009 de la 250 milioane de euro la 150 milioane de euro şi decizia de a nu mai prelungi contractele cu durată determinată pentru 620 de angajaţi au fost alte măsuri determinate de criza economică, luate de conducerea Dacia în luna decembrie a anului trecut.
Agerpres