"Mă surprinde rezultatul obţinut de Duster. Mă aşteptam să se claseze între primele trei locuri. Punctajul slab cu care a cotată maşina românească îl pun pe seama accentelor patriotice ale juriului. De exemplu, italienii sau germanii nu ar vota în favoarea unei mărci alta decât cea sau cele din ţara lor. În ceea ce priveşte ocupantul locui întâi, era de aşteptat ca Nissan Leaf să câştige. Este un model complet electric, primul de acest fel prezent în competiţia Car of The Year, iar juriul este foarte sensibil la premierele mondiale absolute", a declarat, pentru Mediafax, Dan Vardie, singurul român din juriul Car of The Year 2011, format din 58 de membri din 23 de ţări europene.
Nissan Leaf a obţinut 257 de puncte, Alfa Romeo Giulietta, a doua clasată - 248 puncte şi locul trei - Opel/Vauxhall Meriva - 244 puncte.
Nissan Leaf
Ford C-Max/Grand C-Max (224 puncte) s-a clasat pe următoarea poziţie, urmat de Citroen C3 / DS3 (175 puncte), Volvo S60/V60 (145 puncte) şi Dacia Duster (132 puncte).
Alfa Romeo Giulietta
Fiecare membru al juriului a alocat, pentru desemnarea câştigătorului, 25 de puncte în total, pentru cel puţin cinci din cele şapte nominalizări, dar nu mai mult de 10 puncte pentru alegerea preferată.
Citroen DS3
Dacia Duster este primul automobil româneasc calificat în finala acestei competiţii, care este organizată de 46 de ani. Volkswagen Polo este câştigătorul precedentei ediţii Maşina Anului.