Trei nu înseamnă cinci, dar nu înseamnă nici zero. În cazul unui impact, pasagerii dintr-un Duster sunt protejaţi, dar au câteva zone expuse. Să luăm, de exemplu, impactul frontal. Şoferul este protejat complet de la genunchi în jos şi la cap. Specialiştii NCAP au măsurat că protecţia este medie, în schimb, în partea de sus a picioarelor şi zona toracelui. Şi la fel de vulnerabil este şi pasagerul din dreapta în zona toracelui. Este însă protejat de la genunchi în sus şi la cap. Dacă este vorba despre o lovitură din spate, gâtul ocupanţilor maşinii va fi protejat la limită. Oricum, nicio zonă nu a fost catalogată cu roşu, cea mai mică notă privind protecţia pietonilor.
În cazul copiilor riscurile sunt minime dacă maşina este lovită din lateral. A obţinut cele mai multe puncte la testul cu un manechin de 18 luni.
Nu e la fel de bine pentru pietonii care sunt loviţi de un Duster. Bara din faţă şi capota motorului au obţinut un calificativ mic.
Oficialii companiei nu sunt însă surprinşi.
"Rezultatele Euro NCAP sunt conforme obiectivelor Dacia. Abordarea faţă de modelul Dacia Duster este aceeaşi ca şi în cazul modelelor Logan şi Sandero: un vehicul fiabil şi robust, ale cărui prestaţii sunt adaptate nevoilor reale ale clienţilor"
Mai spun că nu există intenţia de a cere refacerea testului. Alte două maşini ale grupului, Logan şi Sandero au obţinut trei stele la testul NCAP.