Cu siguranţă vă aduceţi aminte povestea Cenuşăresei. Fata bună, oropsită de surorile ei vitrege şi descoperită la final de un prinţ care să-i dea strălucirea. Se potriveşte mănuşă Loganului. O strălucire care nu costă mult, dar suficient de puternică, pentru a intra în competiţie cu maşini care nu costă sub 150.000 de euro - cu Mercedesul SLS de exemplu, a cărui viteză maximă este de 317 km la oră. Aproape dublu peste cei 160 de kilometri pe oră ai Loganului.
Loganul nu arată nici ca Bentley-ul Continental GT, selectat şi el. Bolidul are un motor de 6.000 centimetri cubi şi 560 de cai putere. Dacă s-ar lua la întrecere cu Loganul, probabil că l-ar lăsa într-o dâră de praf. Capacitatea cilindrică a motorului maşinii noastre e de patru ori mai mică şi are de şapte ori mai puţini cai putere.
La capitolul design, se dă bătăia între finisaje din piele fină şi lemn de mahon, pe de-o parte şi plastic stilizat şi textile ieftine, de cealaltă parte. Nu e greu de ghicit cum arată interiorul unui Maybach, Porsche Cayenne sau al unui Tesla Roadster. Pe al Loganului îl ştim.
În concluzie, nu arată foarte bine, dar e ieftină şi solidă. Asta spun specialiştii care au inclus Dacia Logan printre maşinile de top ale ultimilor zece ani. E singurul low-cost care se bate cu bolizii de la Mercedes, Bentley, Porsche, Nissan, Volkswagen sau Chevrolet. Şi are curajul să creadă că poate să fie regina balului la salonul auto de la Frankfurt, la toamnă, când va fi anunşat câştigătorul.