Modelele vizate sunt Dacia Logan şi Sandero şi trei modele de Renault cu motor de 1,2 litri, fabricate în 2010 în Spania. Maşinile pierd ulei din cauza unei piese de la motor, care costă 13 lei, aceasta fiind treaba producătorului.
Asta face acum producătorul: înlocuieşte piesele. Intervenţia are loc în service şi este gratuită. În cazul în care este necesară înlocuirea piesei, intervenţia durează ceva mai mult de patru ore, iar pentru simpla verificare, clientul nu trebuie să stea mai mult de 20 de minute.
Nu este singura dată când Dacia îşi cheamă clienţii în service. În 2005, peste 15.000 de maşini au fost rechemate în service-uri pentru probleme la cric, dar şi pentru probleme la sistemul de injecţie şi la cablajul motorului.
Şi marii producători de automobile se confruntă cu astfel de situaţii. La începutul acestui an, Toyota a chemat peste un milion şi jumătate de maşini vândute în întreaga lume, din cauza unor suspiciuni legate de conductele de combustibil.