Dacia a înregistrat cea mai puternică creştere a vânzărilor în topul mărcilor auto din UE, în luna februarie. Vânzările de autoturisme noi din UE au urcat cu 8% în luna februarie, datorită îmbunătăţirii situaţiei economice şi preţurilor mai reduse practicate de unii producători
. Potrivit
Bloomberg,
piaţa auto europeană înregistrează astfel cea de-a şasea lună consecutivă de creşteri.
Înmatriculările de autoturisme noi din UE au crescut în februarie la 861.000 unităţi, faţă de 797.500 în aceeaşi lună a anului trecut,
arată datele prezentate marţi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
În primele două luni ale anului, înregsitrările de maşini noi au crescut cu 6,6%, de la 1,684 milioane la 1,796 milioane unităţi.
Vânzările Dacia în UE au avansat cu 34% în februarie, la 26.800 maşini, respectiv cu 36,5% în primele două luni din acest an, la 54.900 unităţi, marca entry a grupului Renault înregstrând astfel cea mai puternică creştere de pe piaţă.
Cota de piaţă a Dacia în UE a ajuns la 3,1%, faţă de 2,5% la începutul anului trecut.
Marca Renault a înregistrat o creştere de 4%, astfel că vânzările grupului francez, al treilea producător auto european, au avansat în februarie cu 11,7%, la 86.500 unităţi.
Volkswagen, cel mai mare constructor auto european, a vândut în februarie, în UE, aproape 212.000 de automobile, în urcare cu 8%, creştere datorată mărcilor Audi, Skoda şi Seat.
Dintre cele mai mari cinci pieţe auto europene, numai Franţa a înregistrat scăderi în februarie.