Potrivit datelor prezentate luni de Asociaţia Constructorilor Francezi de Automobile, citată de Mediafax, numărul înmatriculărilor de automobile noi marca Dacia în Franţa a urcat în ianuarie cu 17,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, de la 7.600 unităţi la 8.980 unităţi.
Astfel, cota de piaţă a producătorului român pe piaţa autohtonă a grupului Renault a avansat la 7,16%, faţă de 6,1% cu un an în urmă.
Cu creşteri de 18% la Dacia şi 10,5% la marca Renault, grupul Renault a înregistrat un avans de 12,4% al vânzărilor în ianuarie, la 34.150 automobile, revendicând 27,22% din piaţă, faţă de 24,35% la începutul anului trecut.
PSA Peugeot Citroen şi Renault şi-au consolidat în ianuarie poziţia dominantă pe piaţa locală, înregistrând o cotă de piaţă combinată de 59,27%, faţă de 54,77% cu un an în urmă.
Cel mai important producător străin din Franţa a rămas în continuare Volkswagen, deşi vânzările grupului german au scăzut cu 9,1% în prima lună a acestui an, la circa 15.300 unităţi. Cota de piaţă a VW a coborât de la 13,5% la 12,2%.
Înmatriculările de autoturisme noi din Franţa au crescut în ianuarie cu 0,5%, la 125.500 unităţi, după o contracţie de 5,7% anul trecut.