După
scurgerile de informaţii de acum două zile, Volkswagen a decis să
prezinte oficial primele detalii despre noul Golf VI. Comercializarea
autoturismului va începe din octombrie, primele care vor
beneficia de model fiind Europa, Africa, Asia, iar apoi Australia şi
America de Nord, potrivit Worldcarfans.com. Pe piaţa din Germania
varianta de bază a VW Golf VI va costa aproximativ 16,500 de euro,
fiind mai scumpă decât Golful V.
Noul
Golf este mai sportiv şi cu un aspect aparte în comparaţie cu
generaţiile trecute, potrivit constructorului german, citat de
Worldcarfans.com. "Este mai accentuat, mai tridimensional în
comparaţie cu predecesorul său, cu linii precise şi bine
conturate", a declarat Walter de Silva şeful departamentului de
design de la VW.
"Secţiunea
acoperişului se Ťodihneşteť acum pe dominantele
flancuri laterale", a continuat de Silva. Printre noile sisteme
de care dispune Golful VI se numără "automatic distance
control" (n.r. - controlul automat al distanţei) "adaptive
chassis control" (DCC) şi "park steering assistant".
În privinţa siguranţei Golf VI va avea un sistem ESP
(Electronic Stability Program) îmbunătăţit cu un răspuns
mai fin, şapte airbag-uri (inclusiv unul pentru protecţia
genunchilor), o mai bună absorbţie a şocului în cazul unui
impact, un sistem care detectează dacă centurile de siguranţă din
spate sunt folosite de pasageri, plus lumini de
întâlnire care funcţionează şi ziua.
Golf VI va fi oferit, în momentul lansării pe piaţă, cu două noi
propulsoare diesel TDI de 2.0 litri, care dezvoltă 81 kW (110 cai
putere) şi 103 kW (140 cai putere). Pentru prima oară, modelul Golf
va avea în dotare motoare care folosesc
injecţia common rail.
Motoarele pe benzină, vor fi disponibile în patru variante
care dezvoltă 80 CP, 102 CP, 122 CP şi 160 CP. Consumul de
combustibil a fost îmbunătăţit şi el, cu până la 28
de procente. Astfel, în cazul motoarelor diesel de 110 CP
acesta este de numai 4.5 litri la 100 de kilometri parcurşi, cu
emisii de CO2 de 119g/km, valori care reprezintă o reducere de 0.6
litri.
Propulsorul diesel care dezvoltă 140 CP consumă doar 4.9 litri
/100km. Motoarele pe benzină au şi ele un consum mai bun, cel de 80
CP având un consum mediu de 6,4 litri la 100 de km, cu 0.5
litri mai puţin decât Golful V. Până şi propulsorul
care dezvoltă 160 de cai putere are un consum de 6.3 litri/100km.
Transmisia noului Golf este DSG (Direct-Shift Gearbox) cu dublu ambreiaj, (în afara
modelelor de bază), şi se poate opta pentru o cutie de viteze cu
şase respectiv şapte rapoarte, în funcţie de cuplul
motorului.
Fotografii:
Motor Authority
Antena3.ro