În mod normal, un director de marketing în industria auto are un ţel destul de clar: să vândă cât mai multe maşini. Însă acesta nu este cazul şi lui Enrico Galliera, şeful vânzărilor şi marketingului pentru Ferrari.
Pentru el, a vinde cât mai multe maşini poate deveni o problemă. Pentru a menţine prestigiul brandului, trebuie păstrat un grad de exclusivitate.
"Am responsabilitatea de a păstra viu acest vis denumit "Ferrari", a explicat oficialul pentru
CNN, într-un material amplu.
Chiar dacă ai banii necesari, asta nu îţi garantează un loc în fruntea listei de aşteptare pentru unul dintre modele. Dacă vrei un Ferrari, ajută mult să ai deja o relaţie cu Ferrari.
Când apare un nou model, membrii actuali ai "familiei Ferrari" au parte de tratament preferenţial. Dacă, să zicem, ai şase modele de Ferrari, comanda pentru un nou model va urca în lista de aşteptare, înaintea cuiva care comandă pentru prima dată.
Asta nu înseamnă că cei de la Ferrari nu sunt fericiţi să primească noi membri în familie. Pentru clienţii la început de drum, se pare că modelul California T este preferat. Cu un preţ care variază în jurul a 200.000 de dolari, acesta este un model cu un preţ relativ accesibil.
La celălalt capăt, pentru cei mai fideli membri ai familiei Ferrari, există modele ediţii limitate, pentru care se plătesc sume cu şapte cifre. De obicei, acestea se vând cu mult înainte de a fi dezvăluite publicului.
Pentru fiecare membru de acest calibru, Ferrari chiar va construi maşini unicat (De fapt, Ferrari construieşte perechi, pentru că unul dintre ele trebuie testat înainte).
Ferrari face asta de două, trei ori pe an, ca "bonus de fidelitate". Dar aici nu vorbim despre daruri. Fiecare astfel de model costă milioane.
Dar fiecare model nou de Ferrari este construit la comandă până la un punct. Procesul de selecţie, prin care clientul are acces la mii de combinaţii de culori şi materiale, durează destul de mult. Ferrari chiar va potrivi anumite culori, conform cererii clienţilor.
Dacă un client vrea ca maşina lui să se asorteze cu cravata favorită, Ferrari o poate face.
Sigur, astfel de tratament nu este unic pentru Ferrari. Rolls-Royce, Bentley şi Lamborghini, printre altele, merg şi ele destul de departe pentru a întruni cererile clienţilor.
Totuşi, Ferrari impune nişte limite. Mai exact, brandul Ferrari este mai important decât dorinţa clientului de a-şi vopsi maşina în verde purpuriu perlat.
Departamentul de design al Ferrari va îndruma clienţii departe de orice tip de cerere care ar putea să transforme un model Ferrari într-o maşină "dizgraţioasă".
Tipul acesta de management al brandului dă rezultate. Anul trecut, nouă dintre cele mai scumpe 10 maşini de epocă vândute la licitaţie au fost modele Ferrari.
De altfel. "bijuteria coroanei" este un model Ferrari GTO din 1962, care s-a vândut în 2014 pentru 38 de milioane de dolari.
Totuşi, scopul este să se construiască întotdeauna un Ferrari în minus faţă de cererea mondială.