Noul
model
Dacia Sandero a fost prezentat oficial la Salonul Auto de la
Geneva. Dacia va începe producţia noului model Sandero, în
două volume şi cu cinci uşi, în luna mai, maşina urmând
să fie lansată pe piaţa românească în luna iunie.
Principalii concurenţi ai Sandero pe piaţa ?hatchback-urilor?
sunt Volkswagen Polo, Peugeot 207 şi Renault Clio. Principalul atu
al noului model Dacia în această competiţie pare a fi preţul
ceva mai scăzut, acesta pornind de la o valoare de aproximativ
6.000-6.500 de euro, dar putând ajunge până la 9.500 ?
10.000 de euro.
Deocamdată, producătorul nu a anunţat nici un preţ
oficial pentru modelul Sandero. Dacia Sandero utilizează platforma
Loganului şi beneficiază de un nou sistem de direcţie asistată.
Garda la sol a modelului este de 155 mm, maşina fiind suficient de
înaltă pentru drumurile denivelate. Sandero măsoară 4,02 m
în lungime, 1,75 m pe lăţime şi are un ampatament de 2,59 m.
Portbagajul are o capacitate de 320 de litri, iar în cazul în
care bancheta este complet rabatată, capacitatea de încărcare
ajunge la 1 200 litri. Dacia Sandero preia de
la Logan motorizările pe
benzină (1.4l 75 CP şi 1.6l 90 CP) şi pe motorină (1.5 dCi 70 CP
şi 1.5 dCi 85 CP).
Volkswagen Polo este maşină de oraş cu cinci uşi care însă este
semnificativ mai scumpă în comparaţie cu Sandero, cu preţuri
care pornesc de la 8.441 de euro şi ajung la 15.940 de euro fără
TVA. Dimensiunile lui Polo sunt ceva mai mici, măsurând 3,91
metri pe lungime, 1,65 pe lăţime şi are un ampatament de 2,46 m.
Volumul portbagajului este şi el mai mic pornind de la 270 de litri
şi ajungând la 1030 litri prin rabatarea banchetei.
Motorizările pe benzină de 1.2 respectiv 1.4 litri şi cele pe
motorină 1.4 sau 1.9 TDI conferă automobilului german un demaraj
rapid, motorul urcând repede în ture ceea ce este util
pentru oraş. Atuurile
VW Polo vin însă din alte zone, care se numesc fiabilitate,
soliditate, seriozitate si constanţă, lucruri specifice calităţii
producătorilor auto germani.
Renault
Clio 3 reprezintă generaţia a treia a modelului de clasă mică tip
hatchback. Acesta a avut un succes important atât la noi, cat
şi în restul Europei. În comparaţie cu Dacia Sandero,
preţul pentru acest model este de asemenea mai ridicat pornind de la
8.815 euro şi ajungând la 11.639 de euro fără TVA.
Ca
motorizări, pe
benzina avem un motor de 1.2 litri, 75 CP, extrem de economic, acesta
fiind si versiunea de intrare in gama, urmat de 1.4 16V, 98 CP, si
1.6 16V, 110 CP. Diesel-urile cuprind doua variante 1.5 dCi, de 65 CP
si 80 CP. Dimensiunile lui Clio sunt mai mici dar se apropie de cele
ale Sandero.
Astfel, Clio 3 măsoară 3,98 metri în lungime,
1,70 în lăţime, 1,49 în înălţime, iar
ampatamentul are 2,57 metri. Volumul portbagajului este şi el
inferior lui Sandero, fiind de 288 respectiv 1028 de litri cu
bancheta rabatată.
Cel
de-al treilea principal competitor pentru Dacia Sandero este
Peugeot
207. Preţul pentru acest model este
semnificativ mai ridicat decât cel al Sandero, pornind de la
10.452 şi ajungând la 12.437 de euro fără TVA. Dimensiunile
lui 207 depăşesc Dacia Sandero în lungime cu 4,03 m şi sunt
foarte puţin inferioare pe lăţime cu 1,72 metri.
Ampatamentul lui
207 măsoară 2,72 metri, fiind superior lui Sandero din acest punct
de vedere. Volumul portbagajului este mai mic decât cel
disponibil la Dacia Sandero, fiind de 270 respectiv 923 de litri cu
bancheta rabatată. Motorizarea disponibilă la Peugeot 207 este
reperezentată de două propulsoare atât pe benzină cât
şi pe motorină, de 1,4 respectiv 1,6 litri.
Skoda a lansat noua
Fabia, o versiune îmbunătăţită a precedentului model de succes. Preţul Fabiei se situează între 8.024 şi 13.374 de euro fără TVA. Skoda Fabia măsoară 3,99 metri în lungime, 1,49 metri înălţime şi are un ampatament de 2,46 metri.Principala diferenţă notabilă faţă de Sandero este reprezentată de lăţimea de 1,64 metri faţă de cei 1,75 ai Daciei. Volumul portbagajului variază de la 300 la 1.163 l (cu bancheta spate rabatată), capitol la care Sandero este superior.
Modelul Fabia este disponibil în patru variante de motorizare pe benzină. Se poate alege între propulsorul de 1.2 l şi 60 de cai putere, respectiv 70 CP, 1.4 l şi 86 CP sau varianta de top, 1.6 l cu 105 CP. Motoarele diesel se remarcă prin consumul redus de carburant şi dispun de o tehnica modernă TDI-pompă-duză. Acestea au o putere cuprinsă între 70 şi 105 CP.
Fiat Grande Punto, un alt rival al Daciei Sandero, poate fi cumpărat cu un preţ ce porneşte de la 8.940 şi ajunge până la 13.880 de euro fără TVA. Grande Punto masoară 4,03 metri lungime, 1,68 metri lăţime şi 1,49 metri înălţime. Ampatamentul de 2,51 metri conferă un spaţiu interior apropiat de cel al Sandero. Volumul portbagajului măsoară 275 de decimetri cubi conform informaţiilor oficiale.
Ca motorizări, Fiat Grande Punto dispune de un propulsor pe benzină de 1,2 litri şi 65 CP, un nou 1,4 cu 77 CP şi patru motorizări turbodiesel: 1,3 MultiJet cu 75 CP, sau 1.3 MultiJet şi 90 CP, care beneficiază de o turbină cu geometrie variabilă şi 1,9 MultiJet cu 120 sau 130 CP.
Analizând concurenţa directă a Dacia Sandero putem
concluziona că rivalii săi au un adversar de temut, în primul
rând din cauza preţurilor de comercializare, semnificativ mai
ridicate decât cele pentru cea mai ieftină versiune a Sandero.
De asemenea, noua Dacia câştigă la capitolul dimensiuni
(lucru foarte important pentru consumatorii români şi nu
numai). Rivalele Daciei Sandero beneficiază însă de o
notorietate, fiabilitate şi constanţă de care firma românească încă nu
are parte.
Florin Tulbure, Antena3.ro