Criza economică a provocat criza de pe piaţa auto mondială. Asta nu mai este de mult ceva nou. Până astăzi, însă, nu am şi văzut ce înseamnă criza de pe piaţa auto, la propriu, ci doar am simţit sau am auzit, din ceea ce a prezentat mass-media.
La noi, multe persoane îşi înnapoiază maşinile achiziţionate în leasing pentru că nu mai au cu ce achita ratele. Dacia trimite angajaţii în concedii forţate. Peste hotare, ditamai constructorii auto, printre care General Motors şi Chrysler, au dificultăţi într-atât de mari încât, fără un ajutor de la statul american, în acest moment ar fi ?pe butuci?, adică falimentari.
Este adevărul rece şi crud. Mii de oameni şi-au pierdut şi îşi vor pierde slujbele din acest domeniu, dar şi din cele adiacente. Săptămâna trecută constructorul american de automobile General Motors a anunţat că renunţă, în acest an, la 10.000 de posturi administrative şi că va concedia 5.000 de angajaţi.
Pentru a înţelege mai bine ce înseamnă această criză auto mondială, de această dată vă vom prezenta şi imagini, care, după cum se ştie, fac cât 1.000 de cuvinte. Iată cum arată stocurile de automobile ale celor mai mari constructori auto:
Antena3.ro