Antena 3 CNN Economic Auto Contractul pentru trosonul Braşov-Comarnic începe să semene cu cel încheiat cu Bechtel

Contractul pentru trosonul Braşov-Comarnic începe să semene cu cel încheiat cu Bechtel

1 minut de citit Publicat la 12:52 22 Mar 2010 Modificat la 12:52 22 Mar 2010
Contractul pentru trosonul Braşov-Comarnic începe să semene cu cel încheiat cu Bechtel
Nici nu au început lucrările la autostrada de pe Valea Prahovei că au şi apărut primele suspiciuni, legate de contractul încheiat de stat cu firma care a câştigat licitaţia. Asocierea Vinci-Aktor a reuşit, prin diferite modificări introduse în contractul încheiat cu Compania Naţională de Autostrăzi, să transfere riscurile construirii Autostrăzii Cormarnic-Braşov către statul român, scrie Jurnalul Naţional.

Consorţiul franco-elen Vinci-Aktor a câştigat licitaţia pentru realizarea tronsonului de 55 de kilometri din Autostrada Comarnic-Braşov pentru suma de 4,8 miliarde de euro. Oferta cu care s-a prezentat la licitaţia organizată de CNADNR era valabilă pentru traseul prevăzut în studiul de fezabilitate, însă ei au venit cu un nou traseu, mai scurt cu trei kilometri. Mai scurt nu înseamnă neapărat şi mai ieftin.

?Acest contract seamănă din ce în ce mai mult cu cel încheiat cu Bechtel, fiind un contract în defavoarea statului român şi în interesul unor favoruri financiare? este de părere Alin Goga, fostul director al Direcţiei juridice din cadrul CNADNR, membru al comisiei de negocieri cu asocierea Vinci-Aktor

Chiar dacă reprezentanţii consorţiul Vinci-Aktor au fost de acord cu criteriile şi clauzele stabilite cu comisia de negocieri, forma finală a contractului a fost alta, pe care nici măcar Ministerul de Finanţe nu şi-a pus semnătura.

?Statul român putea penaliza consorţiul dacă greşea, însă, potrivit contractului, acum poate penaliza numai pentru Ťgreşeala repetatăť? mai spune Alin Goga.

Statul român a apelat la încheierea unui contract de concesiune pentru realizarea tronsonului Comarnic-Braşov, pentru că dacă ar fi aşteptat să dispună de fonduri nu ar fi început lucrările nici în 2020, scrie Jurnalul Naţional.

Antena 3

×
x close