Antena 3 CNN Economic Auto Contractul cu Bechtel va fi renegociat

Contractul cu Bechtel va fi renegociat

2 minute de citit Publicat la 17:02 20 Feb 2007 Modificat la 17:02 20 Feb 2007
Contractul cu Bechtel va fi renegociat
Guvernul va propune companiei americane Bechtel o nouă modificare a contractului pentru tronsonul Braşov-Borş , astfel încât firma să plătească penalizări dacă nu îşi respectă angajamentele. ?Dacă Bechtel vrea să lucreze cu noi, trebuie să adăugăm o anexă la contract privind angajamente de realizare a termenelor. Statul român nu face cadouri la firme?, a declarat Tăriceanu. Premierul a mai adăugat că săptămâna viitoare va avea o nouă discuţie cu ambasadorul Statelor Unite la Bucureşti în care îi va reaminti că este nemulţumit de stadiul lucrărilor la autostrada Braşov-Borş.

Strategia pentru construcţia autostrăzilor
Guvernul României va cere Comisiei Europene acordul pentru o reducere a procedurilor necesare pentru construirea de autostrăzi. 13 miliarde sunt necesare în următorii 6 ani pentru ca programul în domeniu să fie pus în aplicare. Din aceste sume sunt asigurate acum aproximativ 30%. Ministrul Transporturilor a prezentat în şedinţa de guvern noua strategie pentru construcţia de autostrăzi. Potrivit acesteia, este posibil ca până la sfârşitul anului 2013 în România să se contruiască 1.800 de kilometri de autostradă.

Cu o condiţie însă: să se găsească surse de finanţare fie din fonduri europene, fie prin concesionare sau bani de la buget. Fondurile europene vor fi folosite pentru sectoarele de autostradă din coridorul 4 iar cu bani de la buget se va construi autostrada Iaşi - Târgu Mureş. De asemenea, prin concesionare se vor asigura fondurile pentru sectoarele de autostradă din zonele intens circulate.

Situaţia plăţilor realizate de CFR şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale
Ministrul Transporturilor a făcut cu această ocazie şi un bilanţ al plăţilor realizate de CFR şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale către companiile care au realizat lucrări de infrastructură. Plăţile au fost făcute în mod egal pentru toată lumea, a subliniat Berceanu, aducând în sprijinul afirmaţiilor sale date privitoare la plăţile restante preluate de actuala guvernare de la PSD. Au fost 4.400 de miliarde restanţe de plată către constructori, bani care au fost plătiţi firmelor în mod egal. ?E o mare efervescenţă în mass-media referitor la eventuale efecte ale acestei situaţii: dacă s-au plătit preferenţial, în urma unor bileţele?. Plăţile s-au făcut la toate firmele în mod egal, la 3 luni de la data bileţelului.

Ministrul Transporturilor a menţionat care era situaţia la sfârşitul lui 2004, după o campanie electorală pentru alegeri parlamentare şi prezidenţiale. ?S-au cheltuit 5.000 de miliarde numai la drumuri fără niciun fel de acoperire iar în total bilanţul a depăşit cu mult 10.000 de miliarde pentru că s-au făcut astfel de lucruri şi în alte domenii?. Berceanu a explicat că aceste sume s-au cheltuit fără nicio acoperire în ideea că tot PSD va câştiga alegerile şi că ar fi urmat ca Adrian Năstase să fie preşedinte, Miron Mitrea premier ?şi atunci nu mai era nicio problemă să se acopere toate sumele astea cumva, cu bileţe sau fără, pentru că nu ar mai fi întrebat nimeni nimic?.

Guvernul, preşedintele, toţi cei aleşi după 2004 nu au făcut decât să încerce să pună la punct lucurile complet ilegale lăsate de fosta guvernare, a acuzat Berceanu. El a explicat că ?s-au dat bilete pentru că nu aveau cum să dea sumele imense lăsate ca ministerul să poată să mai lucreze cu aceste firme în continuare?.

Antena3.ro

×
x close