Volvo, cel de-al doilea mare constructor de camioane la nivel mondial, a înregistrat în ultimul trimestru al anului trecut pierderi operaţionale de 95 milioane de euro. Motivul: scăderea vânzărilor. Reprezentanţii grupului suedez susţin că problemele de pe piaţa de profil din Europa se vor menţine pe tot parcursul anului 2009.
În aceeaşi perioadă a anului trecut, Volvo anunţa un profit operaţional de 5,8 miliarde coroane suedeze (550 milioane euro), anunţă Mediafax.
"Încetinirea accentuată a economiei mondiale din vara anului trecut ne-a determinat să demarăm acţiunile necesare atenuării efectelor recesiunii. Am redus semnificativ producţia pentru a micşora stocurile de camione şi utilaje de construcţie, pentru a ne putea menţine preţurile, unul dintre cei mai importanţi factori pentru profitabilitate în viitor. Am iniţiat, totodată, programe de reducere a costurilor la toate nivelurile", a precizat conducerea Volvo, într-un comunicat.
În perioada octombrie-decembrie 2008, vânzările grupului au scăzut la 77 miliarde de coroane. În acelaşi interval al anului 2007, vânzările se ridicau la 84,5 miliarde coroane.
Principalele motive ale acestor pierderi sunt rezultatele slabe de pe principalele pieţe, Europa, America de Nord şi Japonia.
Potrivit estimărilor făcute de condicerea Volvo, piaţa europeană de camioane grele va scădea la 180.000 - 220.000 unităţi în acest an, de la 300.000 de vehicule în 2008.
Antena3.ro