Oltcit Craiova a aparut in urma unui parteneriat intre autoritatile comuniste si producatorul francez de automobile Citroën. Astfel, un an mai târziu (1977) la Craiova incepe constructia unei fabrici moderne pentru constructia unui automobil de dimensiuni mici.
În fabrica s-au produs patru versiuni :
* Club - echipat cu un motor de 1129 cm cubi si o cutie in 4 trepte
* Special - echipat cu motorul de Visa si LMA, de 652 cm³
* Axel 12 TRS - dotat inital cu un motor de 1200 cm³, dar a fost inlocuit cu un motor de 1299 cm³ si o cutie de viteze in 5 trepte; a fost un automobil destinat exportului in Franta, Olanda, Belgia, Ungaria, Cehoslovacia, Polonia, Iugoslavia, Argentina, Uruguay, Paraguay, Ecuador, Venezuela, Costa Rica, Columbia, Siria, Iordania, Egipt, Turcia, Bulgaria
* Club 12 CS - disponibil din 1993, camioneta cu doua locuri; motor de 1299 cm³ si o cutie de viteze in 5 trepte, cu rapoarte care favorizeaza puterea
Dupa 1989, productia continua sub numele de Oltcit pâna in 1994, când numele este schimbat in Oltena (totodata este modificata si sigla); productia acestor versiuni a continuat pâna la semnarea contractului cu compania Daewoo, când are loc o alta preschimbare a numelui din Oltena in Rodae.
În noiembrie 1994, Daewoo a infiintat o linie de productie in România, devenind cel mai important investitor strain al tarii, prin infiintarea unei societati mixte, creata de Automobile Craiova si grupul sud-coreean Daewoo. Aceasta fabrica, cu un nivel egal cu cele vestice, a fost construita pentru producerea a mai mult de 100.000 de vehicule/an.