Dacia împlineşte 43 de ani. A ajuns la maturitate după un trecut tumultuos. Pe 20 august 1968, Nicolae Ceauşescu, secretarul general al PCR, tăia panglica uzinei de la Mioveni şi primea în dar prima maşină românească: o Dacia 1100. Totuşi, el nu avea carnet şi nu ştia să conducă.
Numele maşinilor a fost ales chiar de fostul dictator, iar Uzina de la Piteşti a început să producă maşini un an mai târziu.
La 23 august 1969, pe porţile Uzinei de la Mioveni ieşea cea de-a doua maşină românească: Dacia 1300. Când a văzut modelul, Nicolae Ceauşescu a exclamat că este maşina "Perfectă pentru idioţi!", adică pentru omul de rând.
Au existat şi câteva versiuni de lux, destinate doar membrilor Partidului Comunist Român, construite în anii `70. Un moment important în istoria mărcii a fost în 1978, când a expirat licenţa Renault, iar modelele au început să fie făcute în întregime de români.
În anul 1999, grupul Renault preia 51% din capitalul întreprinderii şi aşa începe era modelelor SuperNova şi Solenza, dar mai ales a Daciei Logan.
În prezent, francezii de la Renaul deţin 99,43% din capitalul întreprinderii. În cele peste patru decenii de existenţă, Uzina Dacia de la Mioveni a construit mai bine de patru milioane de autoturisme.