Opel Insignia a debutat oficial la salonul Auto de la Londra 2008 în două variante de caroserie, sedan şi berlină cu hayon. La Paris, producătorul german va aduce versiunea Sports Tourer, care va putea fi achiziţionată începând cu anul viitor.
Renault Laguna Coupe, un vehicul care reprezintă reuşit imaginea şi prestigiul mărcii franceze, va fi şi el prezent la Paris. Automobilul a fost lansat cu ocazia marelui Premiu de Formula 1 de la Monaco, dar şi a Festivalul de Film de la Cannes, două evenimente foarte mediatizate care au constituit un bun prilej pentru francezii de la Renault de a prezenta noul Laguna Coupe.
Renault Megane a ajuns la generaţia a treia şi, având în vedere că este cel mai vândut model al mărcii, de el depinde viitorul constructorului francez. Design-ul elegant şi dinamic al noului Megane exprimă sportivitate, multe dintre detaliile estetice fiind preluate de la conceptul Megane Coupe, care a fost prezentat la Geneva.
C3 Picasso reprezintă o nouă reuşită a stilului inconfundabil şi inovator specific mărcii Citroen. Monovolumul va fi lansat anul viitor şi în România, după ce va fi prezentat la ediţia din acest an a Salonului Auto de la Paris.
Toyota IQ va fi una dintre marile atracţii de la Mondial de l`Automobile, unde urmează a fi prezentată varianta care va intra în producţia de serie. IQ va fi cea mai mică maşină cu patru locuri, cu emisii de CO2 de numai 99 grame/ kilometru, şi va beneficia de inovaţii precum primul airbag-cortină pentru lunetă.
Prin Cruze, Chevrolet arată că are intenţii serioase pe piaţa europeană. Modelul este înlocuitorul actualei game Lacetti şi va fi comercializat în Europa din primăvara lui 2009. Chevrolet Cruze este o reinterpretare a berlinelor tradiţionale şi reprezintă noua tendinţă în materie de design, adoptată de marcă.
Şi Cadillac CTS Sport Wagon este un automobil care încearcă să cucerească piaţa europeană, având în vedere că în Statele Unite familiştii agreează îndeosebi SUV-urile şi monovolumele. Noul CTS Sport Wagon dispune de un generos spaţiu interior şi de o gama de propulsoare mai economice, atuuri cu care speră să-şi învingă competiţia de la clasa sa.
Mercedes GLK a fost prezentat în stadiul de concept la salonul Auto de la Detroit şi reprezintă concurenţa directă a lui Audi Q5 şi BMW X3. GLK este un crossover compact dotat cu tracţiune integrală 4MATIC şi suspensii care beneficiază de sistemul Agility Control, oferind un plus de manevrabilitate şi siguranţă.
Alfa Romeo va prezenta la Paris MiTo, un automobil care atacă segmentul supermini reprezentat de Mini-Cooper, Opel Corsa sau Volkswagen Polo. Maşina a fost botezată MiTo, iniţialele reprezentând oraşele Milan şi Torino, locurile unde a fost desenată maşina. MiTo a fost inspirată din modelul Alfa 8C Competizione, împrumutând o parte din trăsăturile ei, în special forma farurilor, dar şi stopurile cu LED-uri. Ţinta maşinii sunt bărbaţii şi femeile cu vârste cuprinse între 18 şi 30 de ani.
Volvo va aduce la Paris XC60, un SUV care va intra de asemenea în competiţie directă cu BMW X3 şi Audi Q5. XC60 a fost construit pe platforma noului Ford Kuga şi se aseamănă cu fratele mai mare, XC90, deosebirea fiind făcută în special de designul părţii posterioare. Din ultimul trimestru al anului 2008 SUV-ul Volvo XC60 va fi disponibil şi în România.
Porsche va prezenta la Paris versiunile restilizate ale 911 Type 997 Targa, 4 şi 4s. Ca şi la generaţiile precedente, modelele sunt disponibile cu un acoperiş din sticlă. 911 Targa, versiunile 4 şi 4S vor dispune de motoare mai puternice şi o nouă cutie de viteze denumită PDK, care este mai rapidă în ceea ce priveşte schimbarea treptelor. Targa 4 şi Targa 4S ating suta de kilometri în 5, respectiv 4,7 secunde.
Noul Golf VI nu putea să lipsească de la Paris. Automobilul este mai sportiv şi cu un aspect aparte în comparaţie cu generaţiile trecute. "Este mai accentuat, mai tridimensional în comparaţie cu predecesorul său, cu linii precise şi bine conturate", a declarat Walter de Silva şeful departamentului de design de la Volkswagen.
Audi Q5 este un SUV compact care va intra în competiţie directă cu Mercedes-Benz GLK, BMW X3, Lexus RX şi Volvo XC 60. Automobilul a fost prezentat în premieră mondială la Beijing. Audi Q5 are transmisie quattro şi, opţional, cutie de viteze automată cu 7 trepte şi dublu ambreiaj. Este construit pe platforma tehnică a lui Audi A4.
Skoda Superb, autoturismul emblematic pentru constructorul ceh, vine şi el în capitala Franţei. Printre inovaţii se numără introducerea sistemului Twindoor. Acesta permite deschiderea uşii portbagajului fie ca la un autoturism sedan, la care se ridică doar partea metalică, fără geam, fie ca la un hatchback, care permite deschiderea portbagajului împreună cu luneta.
BMW Seria 7 va putea fi admirat la Salonul Auto de la Paris. Automobilul a fost astfel conceput pentru a avea o greutate cât mai redusă, caroseria maşinii fiind construită din oţel multi-strat şi profile de oţel prelucrate la cald. De asemenea uşile, plafonul, capota motorului şi panourile laterale sunt realizate din aluminiu. Reprezentanţa oficială a BMW în România a anunţat că noua Serie 7 va fi lansată, în ţara noastră, la sfârşitul lunii noiembrie sau la începutul lui decembrie.
Noul Ford Fiesta, cea mai spectaculoasă evoluţie a modelului lansat prima oară în anul 1976, este mai uşor şi mai puternic decât vechiul model şi abundă de tehnologie de ultimă generaţie. Printre acestea se numără un airbag pentru genunchii şoferului, o structură de rezistenţă ranforsată şi servodirecţie E-PAS, care acţionează doar atunci când este într-adevăr nevoie, reducând astfel consumul de combustibil.
Kia va lansa la Salonul Auto de la Paris noul hatchback Soul, care urmează a fi comercializat în Europa din a doua jumătate a anului viitor. Pentru această piaţă vor exista două variante de motorizare - un propulsor care foloseşte benzina şi unul pe motorină. Kia speră la o dublare a vânzărilor pe pieţele internaţionale până în 2010, prin introducerea unor noi modele îmbunătăţite dar şi a unora complet noi.
A opta generaţie Honda Accord, deja lansată oficial la Salonul Auto de la Geneva, va fi şi ea prezentă la Paris. În comparaţie cu precedenta versiune, schimbările de design sunt evidente în cazul modelului tourer. Toate motoarele disponibile pentru gama Accord îndeplinesc norma de poluare Euro 5.
Infiniti G37 GT Cabriolet va va putea fi admirat la Mondial de l`Automobile, ediţia 2008. Modelul este bazat pe coupe-ul G37, beneficiază de un acoperiş tip hardtop şi va fi principalul competitor al BMW Seria 3. Din 2009 Infiniti G37 GT Cabriolet ar putea fi disponibil şi în România.
Fotografii: Worldcarfans.com
Antena3.ro