Podul Calafat-Vidin are o lungime de aproximativ doi kilometri, două benzi rutiere pe sens, o linie de cale ferată, două trotuare şi o pistă pentru biciclişti.
Toate taxele rutiere pentru traversarea podului vor fi încasate de statul român, pentru Bulgaria rămânând doar taxele feroviare.
Transportatorii din sud, care ar fi traversat România de la Nădlac la Giurgiu, vor intra în România pe la Drobeta-Turnu-Severin şi vor parcurge astfel pe teritoriul României doar puţin peste 120 de kilometri, în loc de aproape 700. Asta înseamnă că, vor plăti mai puţin pentru carburant şi rovinietă.
Noul pod va atrage transportatori care optau până acum pentru ruta Serbia-Bulgaria, ocolind România. Podul peste Dunăre între Calafat şi Vidin va avea un trafic estimat de 100.000 de vehicule în primul an de la punerea în funcţiune.
Ruta de tranzit după finalizarea podul CALAFAT-VIDIN: Germania-Zagreb-Belgrad- Drobeta-Turnu-Severin- Calafat-Vidin- Sofia-Salonic sau Istanbul