Antena 3 CNN Economic Auto Cea mai veche marcă auto germană, cumpărată de francezi

Cea mai veche marcă auto germană, cumpărată de francezi

2 minute de citit Publicat la 21:30 07 Mar 2017 Modificat la 21:30 07 Mar 2017
o_1bal3vt8fa4h1gguvkfkpm1g6j8.jpg

Francezii de la PSA – Peugeot&Citroen - cumpără cea mai veche marcă germană de maşini, Opel. O tranzacţie previzibilă, dar care, perfectată chiar în avanpremiera Salonului de la Geneva, va fi în dezbatere aprinsă pentru întreaga industrie şi presă de profil reunită la unul dintre cele mai importante evenimente din lumea auto. Preţul tranzacţiei: 2,2 miliarde de euro şi promisiunea făcută de francezi că nu vor închide uzine şi nu vor concedia oameni, scrie Jurnalul Național.

O tranzacţie de 2,2 miliarde de euro, o cotă de piaţă previzionată de 16% din cea europenă şi un fond de pensii cu probleme de 9 miliarde de euro. Aşa arată în cifre tranzacţia auto a acestui an, până în acest moment, pe care grupul american GM o face pentru a scăpa de o piatră de moară din portofoliu. În ciuda notoritetăţii mărcilor pe care le are în portofoliu și de titlulul de maşina anului pe care l-a obţinut de câteva ori, Opel nu a mai reuşit să obţină profit în ultimii 16 ani şi a acumulat datorii impresionante de 15 miliarde de euro. Asta în condiţiile în care GM a înregistrat profit în cealaltă parte a lumii.

Avantajele tranzacţiei vor consta în generarea unor economii substanţiale, poziţionarea noului grup în poziţia secundă pe piaţa europeană, la doar opt procente de VW, şi platforme noi care vor beneficia de patentele tehnologice ale celor doi producători auto. În privinţa cifrelor, se estimează că până în 2026, concernul rezultat din tranzacţie va genera economii de 1,7 miliarde de euro până, iar Opel ar urma să genereze o marjă de profit de 2% până în 2020 şi de 6% până în 2026, conform unei declaraţii comune publicată ieri de GM şi PSA. „Avem încredere că rezultatele Opel/Vauxhall vor accelera semnificativ cu ajutorul nostru. Am creat anterior împreună produse câștigătoare pentru piața europeană, deci știm că Opel/Vauxhall este partenerul ideal pentru noi", a declarat şeful PSA, Carlos Tavares. PSA va prelua odată cu Opel 12 facilităţi de producţie, care au aproximativ 40.000 de angajaţi şi a promis că nu va proceda la închideri de fabrici sau la concedieri. Promisiunea se referă inclusiv la facilităţile aflate în Marea Britanie care se pregăteşte să părăsească spaţiul UE. Francezii au mai promis că Opel va rămâne un producător german care va putea să ia decizii independente.

În privinţa viitoarelor modele, noul grup şi-a propus o cotă de piaţă de 36% pe segmentul B şi C. Cei doi producători, PSA şi Opel, conlucrează deja la modele cu platforme comune. Crossland X pregătit de Opel pentru Salonul de la Geneva este produs pe o platformă comună cu viitorul Citoren C-Aircross, ambele urmând a fi fabricate într-o fabrică din Spania. Un alt model din viitorul portofoliu al Opel, Grandland X va fi un SUV care va împărţi platforma cu Peugeot 2008 şi 5008.

Portughezul Carlos Tavares a dat lovitura devenind unul dintre oamenii momentului în industria auto. Experienţa acumulată în cadrul Alianţei Renault – Nissan a fost determinantă pentru cursul negocierilor

Noul grup format din francezii de la PSA şi Opel vor atinge o cotă de piaţă evaluată la 4,3 milioane de autovehicule vândute anual şi cifră de afaceri de 70 de miliarde de euro

×
Etichete: Opel peugeot Citroen
x close