Cea mai mare alianţă
auto europeană s-a destrămat în SUA, lăsând
concurenţii japonezi să domine cea mai mare piaţă auto. Fostul
concern DaimlerChrysler împreună cu BMW şi Volkswagen se
uniseră în toamna anului trecut pentru a pune bazele celei mai
mari alianţe din istoria auto, în încercarea de a
pătrunde pe cea mai mare piaţă din lume cu motoare diesel, care să
respecte noile norme de poluare extrem de exigente emise de
autorităţile americane. Scopul constructorilor era de a oferi o
alternativă pe piaţa dominată de Toyota şi Honda, şi anume
motoare diesel de ultimă generaţie. Cei trei producători germani
anunţaseră că vor folosi împreună tehnologia Bluetech,
dezvoltată de Bosch şi grupul DaimlerChrysler pentru motoarele
diesel.
Volkswagen urma să implementeze noua tehnologie pe SUV-ul
compact Tiguan, concept prezentat în premieră în SUA,
BMW pe noul X5, iar Mercedes pe clasele E, R, ML si GL. BMW a
renunţat între timp la tehnologia propusă de grupul
DaimlerChrysler, chiar înainte de evenimentul auto din SUA.
Concernul DaimlerChrysler nu a mai existat, alianţa păstrându-se
doar între Mercedes-Benz şi Volkswagen.
Ulterior,
reprezentanţii Volkswagen au afirmat că renunţă la proiectul cu
Daimler deoarece numele tehnologiei folosite împreună
(Bluetec) este asociat cu Mercedes, ceea ce, au spus ei, ar aduce
prejudicii de imagine mărcii pe care o reprezintă.
Mai multe detalii în Cotidianul