Poliţa CASCO reprezintă motivul pentru care mulţi şoferi sau proprietari de maşini dorm liniştiţi noaptea. Asiguratorii sunt cei care trebuie să scoată bani din conturi pentru a plăti daunele clienţilor.
"Furtul total sau parţial al autovehiculului. Coliziunea, ciocnirea, lovirea, răsturnarea, zgârierea, căderea unor corpuri pe vehicul, incendiul şi explozia sunt riscuri importante şi sunt asigurate de toate poliţele CASCO".
Aşa că poliţa CASCO acoperă sub riscurile asigurate şi clauze de excludere a despăgubirii.
"Conducerea autiovehiculelor sub influenţa băuturilor alcoolice. Lăsarea, în interiorul vehiculelor a documentelor de identificare ale vehicolului şi, sau cheile în contact duce la excluderea despăgubirii la poliţa CASCO".
Una dintre clauze arată că asiguratul nu beneficiază de despăgubire dacă nu a luat toate măsurile necesare pentru limitarea pagubei", iar în cazul unor companii acest lucru se aplica şi în cazul în care maşina este furată.
Toate companiile de asigurări prevăd în contract şi că nu răspund de eventualele daune provocate în timpul tractării ori a reparaţiei automobilului asigurat, în service. Aşa că se asigură complet doar cel care citeşte cu mare atenţie poliţa pe care o semnează, care pune întrebări şi care plăteşte o asigurare mai mare.
Cu toate acestea, numărul poliţelor CASCO a scăzut cu 75 % în anul 2013 comparativ cu anul 2008, atunci cand criza economică abia se instalase în ţara noastră. Aşa că nici asiguratorii nu au mai mărit preţurile. O poliţă CASCO costă între 2 şi 4% din valoarea maşinii. Iar vestea bună este că o asigurare CASCO se poate negocia.