Automobilele se pot muta pe verticală și cu ajutorul cricurilor hidraulice care funcționează pe baza aceluiași principiu ca elevatoarele auto. Dar în comparație cu elevatoarele, cricurile au o înălțime maximă de ridicare mult mai mică, motiv pentru care lucrările de revizie sau depanare sunt mult mai dificil de efectuat.
Pentru o utilizare în deplină siguranță, cele mai multe tipuri de elevatoare auto se fixează în podea conform instrucțiunilor de montare ale producătorului și modul lor de instalare necesită o verificare din partea autorităților din domeniu. Spre diferență de cricuri, elevatoarele auto nu pot fi operate în lipsa unei autorizații, iar aceasta se poate obține pe baza unor documente speciale, din care fac parte și procesele verbale întocmite cu ocazia instalării.
Câte feluri de elevatoare auto există pe piață?
De la invenția lor și până în ziua de azi, forma, cât și modul de funcționare al elevatoarelor auto nu s-a schimbat foarte mult. Primele elevatoare auto au fost create acum aproape 100 de ani, pe baza sistemului de elevare utilizat pentru scaunele de frizer. Dar în prezent există și elevatoare auto special create pentru vulcanizări, utilaje de tip foarfecă, sau cu două ori patru coloane. În România, oricare din acestea poate fi achiziționat de pe site-ul eqp.ro, specializat în scule și echipamente auto.
Dacă din punct de vedere al formei se mai pot face diferențe între două tipuri de elevatoare, în ceea ce privește funcția, nu există nicio deosebire. Toate elevatoarele auto sunt proiectate pentru a ridica de la sol automobile cu o masă foarte mare și niciunul nu poate fi folosit pentru mașini care depășesc sarcina lor maximă de ridicare.
De asemenea, majoritatea elevatoarelor auto sunt considerate utilaje grele pentru că masa lor depășește în general greutatea de 500 de kilograme și poate ajunge chiar și până la o tonă.
De ce ai nevoie de un elevator auto pentru o afacere cu mașini?
Înainte de invenția elevatoarelor, mecanicii auto săpau gropi adânci în podeaua atelierului, parcau mașinile deasupra lor și la propriu intrau în pământ ca să-și repare obiectul muncii. Practica aceasta era destul de eficientă, dar deloc plăcută pentru suferinzii de claustrofobie și pentru cei cărora le era frică de obiectele mari de deasupra capetelor lor. De aceea, de la adoptarea acestei practici și până la invenția primului elevator auto nu a fost decât o chestiune de timp.
Peter Lunati este geniul căruia aduc mulțumiri toți utilizatorii de elevatoare auto din ziua de azi. Mecanic de profesie și urând la fel de mult practica coborârii în mormânt, Peter Lunati s-a inspirat din mecanismul scaunului din salonul frizerului său, obiect care se putea ridica și coborî printr-o singură apăsare de manetă.
Invenția lui Peter Lunati a avut un succes răsunător și mai ales în State, elevatoare ca cel fabricat de el pentru prima oară încă se folosesc în multe din atelierele auto. Iar numărul impresionant de elevatoare vândute de Peter Lunati, 100.000 de exemplare în mai puțin de 25 de ani, demonstrează încă o dată necesitatea acestui echipament uimitor pentru orice business auto.
Așa cum am menționat deja și în rândurile de mai sus, elevatoarele auto nu sunt niște echipamente cu multe funcții, dar se disting prin simplitatea și profesionalismul cu care își îndeplinesc singurul scop pentru care au fost create. În cel mai sigur mod cu putință, ele ridică de la sol automobile ce altfel nu ar putea fi ridicate la o înălțime atât de mare și își îndeplinesc misiunea într-un mod exemplar.
Ca patron de atelier auto, te poți descurca și fără a investi într-un elevator. Dar cu ajutorul unui astfel de echipament afacerea are mult mai multe șanse să se extindă, iar numărul de clienți ce pot fi serviți într-o singură zi de lucru crește considerabil.
Articol susținut de Oblyo Digital Agency