Autostrăzile din România vor fi supravegheate prin intermediul buclelor inductive, un sistem asemănător celui folosit în alte state europene, precum Austria sau Germania. Este analizată distanţa între 2 puncte, dar şi viteza, fiind mai uşor pentru autorităţi să depisteze şoferii amatori de adrenalină.
Sistemul face parte dintr-un proiect amplu care prevede mai multe metode de monitorizare a traficului. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a explicat cum vor fi sancţionaţi şoferii.
360 de kilometri de autostradă şi drum naţional vor fi monitorizaţi în timp real. Şoferii care încalcă limita de viteză vor fi depistaţi prin două tipuri de camere: cele radar, dar şi prin sistemul buclelor inductive, care permite analiza distanţei şi vitezei dintre două puncte. În cazul încălcării legii, şoferii vor primi amenda acasă.
Sistemul de monitorizare a traficului va instalat, în total, pe trei autostrăzi: A1, A2 și A3, dar și pe Drumul Național unu (DN1)
Pe aceleaşi drumuri vor fi instalate şi camere pentru verificarea rovinietei, dar şi cele care pot depista incidentele. Practic, orice accident, de la cele minore la cele grave, va genera alerte în sistem.
„Camerele sunt în jur de 250 pe acest contract expres, din care șase camere radar, iar restul sunt pentru depistarea incidentelor și pentru protejarea spațiilor de servicii.”, a spus Sorin Grindeanu.
Datele în timp real vor fi gestionate de CNAIR şi Poliţia Rutieră.
„Este tot în Ungaria, în Austria, peste tot există acest sistem și știți foarte bine. Eu am pățit. Îți vine acasă amenda dacă treci de 130”, a mai spus ministrul Transporturilor.
Implementarea sistemului ar trebui să dureze maximum 2 ani şi presupune mai multe contracte, valoarea investiţiei fiind de 220 de milioane de lei fără TVA.