De la anul, Bucureştiul va găzdui curse Auto GP, a anunţat, miercuri, Bucharest Grand Prix SRL, firma deţinătoare a drepturilor de proprietate intelectuală şi industrială a circuitului automobilistic stradal din jurul Palatului Parlamentului. Circuitul a fost aprobat de Federaţia Internaţională de Automobilism (FIA) şi de Consiliul General al Municipiului Bucureşti. Evenimentul se va numi Bucharest Grand Prix şi va avea loc la data de 25 iulie 2011.
De asemenea, în cadrul conferinţei de presă, organizatorii Bucharest GP au anunţat şi că intenţionează să construiască un circuit de Formula 1 în România. ?Într-o lună se va concretiza locul unde va începe construcţia unui circuit de Formula 1 în ţară. Sunt trei locaţii din cele zece pe care noi le studiem de patru ani?, a declarat Nicolae Şerbu, CEO al Bucharest Grand Prix SRL.
Nu în ultimul rând, în cadrul aceluiaşi eveniment, au fost făcut publice numele a doi piloţi români, unul dintre aceştia urmând să participe la cursele din calendarul internaţional Auto GP (inclusiv cea care va avea loc la Bucureşti). Despre toate acestea, în rândurile de mai jos.
Ce înseamnă curse Auto GP
Cursele Auto GP, care se vor desfăşura pe circuitul stradal din jurul Palatului Parlamentului, seamănă foarte mult cu cele de Formula 1, acestea fiind considerate treapta superioară a curselor FIA, asigurând trecerea imediată în Formula 1. Monoposturile sunt foarte apropiate de cele de F1 (atât ca design cât şi ca putere ? 550 CP). Chiar şi piloţii sunt de calibru, unii dintre ei participând în trecut şi la curse de Formula 1.
Filippo Zanier, chief executive al A1 GP, prezintă cursele Auto GP
Bucharest GP
La organizarea curselor Bucharest GP vor lua parte nume importante din sporturile cu motor, printre care Federico Bendinelli şi Gaetano Limongi, manageri ai circuitului Imola, din Italia şi organizatorii Marelui Premiu de Formula 1 al San Marino. De aemenea, în cadrul Bucharest GP ar putea avea loc şi Dacia Logan Cup, un eveniment asemănător celui din 2007 şi 2008, care s-a desfăşurat tot în jurul Palatului Parlamentului. ?Este un eveniment de mare acoperire internaţională, de-a lungul a 27 de ani am organizat mai multe. Va fi foarte mediatizat, prin intermediul a 44 de televiziuni din toată lumea şi va crea o imagine favorabilă României şi Bucureştiului?, a declarat Gaetano Limongi. Investiţia în acest circuit va însuma opt milioane de euro. ?Vrem să revenim la ceea ce a fost România în perioada interbelică în privinţa curselor auto?, a declarat Nic Şerbu. ?Bucureştiul va fi unic în calendarul Auto GP deoarece se va concura în centrul unui oraş?, a spus Filippo Zanier, chief executive al A1 GP.
Pilot român la cursele Auto GP
Competiţia auto de la Bucureşti va avea loc pe parcursul unui weekend, cu două curse şi premii totale de 200.000 euro. La Bucharest GP vor participa 17 piloţi din toată lumea, inclusiv unul român. Acesta ar putea fi Mihai Marinescu sau Doru Sechelariu, au anunţat organizatorii evenimentului auto din Capitală.
Bucharest GP şi traficul din Bucureşti
Bucharest GP nu va încurca traficul din Bucureşti deoarece, susţine Nic Şerbu, ?parapeţii vor fi din oţel ca la Monte Carlo? şi vor fi montaţi noaptea cu puţină vreme înainte de curse - o săptămână. ?Vom analiza situaţia, vor trebui reasfaltate porţiuni foarte mari din zonă, parapeţii vor fi ca la Monte Carlo, vor fi montaţi noaptea şi nu vor împiedica traficul rutier?, a precizat Şerbu.
Circuit de Formula 1 în România?
?Avem voinţa ca la anul pe vremea asta să ciocnim un pahar de şampanie în cinstea circuitului permanent din România. Într-o lună se va concretiza locul unde va începe construcţia unui circuit de Formula 1 în ţară. Sunt trei locaţii din cele zece pe care noi le studiem de patru ani?, a declarat Nicolae Şerbu, CEO al Bucharest Grand Prix SRL.
El a precizat că finanţarea acestuia va fi 100% privată şi că ar putea fi situat undeva pe Valea Prahovei, în judeţul Constanţa sau în apropierea Bucureştiului. Potrivit organizatorilor Bucharest GP, există discuţii cu privaţi dar şi cu reprezentanţi ai statului, şi până la sfârşitul acestui an planul va fi pus pe hârtie, iar construcţia va demara cel mai târziu în martie 2011. Investiţia va însuma fie 80 de milioane de euro, fie 200 de milioane, în funcţie de anvergura proiectului.
Iar problema banilor este rezolvată pentru că ?vom profita de criză?, a spus Nic Şerbu, fost broker în Statele Unite, care susţine că tocmai criza economică îl va ajuta să-şi ducă planul la bun sfârşit. "Am activat ca broker în SUA, în 1998 am fost în primii 15 din State. Ştiu foarte bine cum să organizez bugetul?, a subliniat Şerbu. El a mai precizat că fima sa va plăti Primăriei Capitalei 500.000 de euro pentru primul an în care se va desfăşura Bucharest GP, şi câte un milion de euro în următorii ani.