Antena 3 CNN Economic Auto Boc: Continuarea lucrărilor la Autostrada Transilvania depinde de negocierile MTI cu Bechtel

Boc: Continuarea lucrărilor la Autostrada Transilvania depinde de negocierile MTI cu Bechtel

1 minut de citit Publicat la 15:45 02 Iul 2011 Modificat la 15:45 02 Iul 2011
Boc: Continuarea lucrărilor la Autostrada Transilvania depinde de negocierile MTI cu Bechtel
Foto: INTACT Images
Premierul Emil Boc afirmă că în cazul lucrărilor la Autostrada Transilvania (A3) compania Bechtel trebuie să cadă de acord cu Ministerul Transporturilor (MTI) privind preţul pe kilometru stabilit conform standardelor de cost, informează Mediafax. Premierul a adăugat că fostele guverne nu au impus standardele de cost "pentru că furau mai uşor".
   
Boc a declarat, sâmbătă, la inaugurarea centurii ocolitoare a municipiului Cluj-Napoca pe relaţia nord-est, că "odată ce România a aprobat standardele de cost", nu se mai pot executa lucrări în România la "orice preţ".
   
"Răspunsul la întrebarea privind continuarea lucrărilor la Autostrada Transilvania este dat de negocierile Ministerului Transporturilor cu Bechtel. Trebuie să se înţeleagă că nu putem face la orice preţ lucrările, pentru că este vorba de bani publici, iar odată ce România a aprobat standardele de cost acestea trebuie respectate, indiferent de cine lucrează. Bechtel trebuie să cadă de acord cu Ministerul Transporturilor şi cu CNADNR pe ceea ce înseamnă preţul, astfel încât lucrările la Autostrada Transilvania să continue. Această autostradă reprezintă un obiectiv al Guvernului şi al coaliţiei, dar cu respectarea legii", a spus Boc.
   
Premierul a acuzat fostele guverne că "nu au avut bunăvoinţa" să stabilească standarde de cost care să spună cât trebuie să coste un kilometru de autostradă sau de drum judeţean.
   
    Premierul nu a putut preciza o dată pentru reînceperea lucrărilor la Autostrada Transilvania, precizând că acest lucru trebuie lăsat pe seama specialiştilor.
   
    Proiectul de construcţie a Autostrăzii Transilvania, pe traseul Braşov-Borş, a început în 2004, în baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat Bechtel. Lucrările au fost întrerupte la jumătatea anului 2005, când autorităţile au început reanalizarea contractelor încheiate de guvernarea precedentă. Ca urmare a sistării lucrărilor, termenul de finalizare a autostrăzii, stabilit iniţial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.
   
Lucrările la Autostrada Transilvania au fost întrerupte la începutul anului 2011, după ce compania americană Bechtel, constructorul autostrăzii, a iniţiat procedura de concediere colectivă a peste 700 de angajaţi.

×
x close