România va avea, cel puţin teoretic, două autostrăzi care o vor lega de Europa de Vest, prin Ungaria. Coridorul patru, de la Constanţa la Nădlac ar trebui să se lege de Makó - Szeged, care ajunge până la Budapesta. Ei mai au 23 de kilometri până în graniţă, noi abia am selectat constructorul. 39 de kilometri ai noştri, care ne scot la graniţă trebuie făcuţi până în 2013. Şi ungurii şi-au propus să ne aştepte.
În schimb, în cazul autostrăzii Transilvania, finanţarea vine de la buget, nu din fonduri europene. Ministrul Transporturilor aşteaptă rectificarea bugetară pentru a mai face rost de fonduri pentru continuarea lucrărilor. În timp ce negociază cu americanii de la Bechtel să lase preţul mai jos.
Ungurii deja lucrează la cei 82 de kilometri şi vor ajunge repede la graniţă.
În şapte ani de la începerea autostrăzii Transilvania s-au finalizat doar 54 de kilometri din cei 415. Este greu de estimat când se va uni cu autostrada din Ungaria. Construim mai greu decât ei şi se vede. Ei au peste 1.300 de kilometri de autostradă, noi aproape patru sute. Adică de trei ori mai puţini.