Abia acum începe să se construiască, în paralel, autostrada, după ce licitaţiile făcute în anii trecuţi au fost anulate şi proiectul... amânat. Şapte firme concurează acum pentru capătul de autostradă care pleacă din Bucureşti. Lucrările încep deja de la kilometrul 19 la Ploieşti, după ce porţiunea a fost licitată toamna trecută. Este una dintre autostrăzile gîndite să fie făcută cu bani de la buget, deşi fondurile nu sunt suficiente. Dacă s-ar cere bani europeni nu ar mai fi gata nici în 2013. Procedurile trebuie vizate de Bruxelles şi durează chiar şi cinci ani. Ca să fie totuşi gata peste şapte ani, restul autostrăzii trebuie concesionată. Cine o termină o şi administrează cel puţin 25 de ani.
Un drum de la Bucureşti la Arad, fără oprire, durează cel puţin şapte ore. Când va fi gata autostrada care leagă România de Europa, şi această călătorie se va reduce la jumătate. Dar asta tot peste vreo şase - şapte ani, pentru că pe coridorul patru, Nădlac ? Constanţa, s-a lucrat până acum numai în partea de est. Şi la vest s-a descoperit acum că sunt probleme. Porţiuni din autostradă sunt fie finanţate de Uniunea Europeană şi se termină târziu, fie nu au bani.
În 17 ani, cu multe scandaluri legate de calitatea lucrărilor, s-a realizat până la urmă Bucureşti- Piteşti. Mai avem încă una, în drumul spre mare. În total, cam trei sute de kilometri de autostradă. În Ungaria, o ţară cu o suprafaţă la jumătate din a României sunt de două ori mai mulţi kilometri de autostradă decât la noi.
Antena 3