Firmele care lucrează la
autostrada Bucureşti-Ploieşti au încetat lucrările după numai şase kilometri. Cauza, spun reprezentanţii consorţiului format din Pa&Co, Spedition UMB-Comaxa si Euroconstruct Trading 98, este absenţa avizelor necesare din partea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Lucrările efectuate până în prezent au fost finanţate de constructori. Septimiu Buzaşu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor (MT), recunoaşte absenţa banilor şi speră că Ministerul Finanţelor va urgenta apariţia Fondului Naţional de Dezvoltare (FND), din care vor fi finanţate mai multe proiecte de autostrăzi.
Ordinul de începere a lucrărilor, dispoziţie scrisă dată de CNADNR constructorilor, nu este de găsit. Constructorii şi fostul ministru Radu Berceanu spun că acesta totuşi există, dar Septimiu Buzaşu l-a căutat şi nu l-a găsit. Directorul general al CNADNR, Mihai Grecu, a spus că ordinul se emite abia după ce firmele au depus garanţia de bună execuţie, ceea ce nu s-a întâmplat. Constructorii spun că, potrivit unui act adiţional, garanţia va fi depusă treptat.
Citiţi articolul complet în Cotidianul