Autostrada Bucureşti-Ploieşti, care ar trebui să fie gata în decembrie, are doar 20 de kilometri asfaltaţi din cei 62. Reporterii ziarului Libertatea au "vizitat" autostrada din avion, iar veştile pentru cei care sperau că de Revelion vor merge la munte măcar jumătate din drum pe o şosea modernă nu sunt foarte bune.
Reporterii ziarului
Libertatea au analizat stadiul lucrărilor la Autostrada Bucureşti Ploieşti din elicopter. Concluzia? Doar 20 de kilometri din cei 62 sunt asfaltaţi. Asta deşi în 2009, Radu Berceanu promitea că până la finele lui 2010 autostrada va fi gata.
Termenul de finalizare s-a tot prelungit, iar în vizita din luna august de pe şantier, Traian Băsescu dădea ca sigură data de 31 decembrie 2011 pentru finalizarea tronsonului Bucureşti-Ploieşti.
Singura zonă în care lucrările sunt la zi este cea de la centura Ploieştiului până în localitatea Moara Vlăsiei. Restul este şantier în toată regula, fără niciun petic de asfalt.
În condiţiile în care din 2006 până acum s-au construit doar cei 20 de kilometri, este greu de crezut că autostrada va fi gata la începutul iernii, dat fiind faptul că există zone unde şantierul pentru poduri şi pasarele este abia la început.
Dacă totuşi autostrada va fi gata la timp, bucureştenii vor fi nevoiţi să ajungă mai întâi la centură, pentru că porţiunea dintre intrarea în oraş şi şoseaua de centură este încă în stadiul exproprierilor. Până când va fi gata această bucată de drum, proiectanţii au găsit o soluţie de compromis:
Autostrada Bucureşti - Ploieşti este cotată ca fiind printre cele mai scumpe şosele ale României şi este în construcţie din anul 2006.