Pe porţiuni bune, abia se toarnă pietrişul, însă constructorii sunt optimişti că totul va fi gata la termen. Până la finalul anului ar trebui să fie gata 56 de kilometri de drum, de la centura Bucureştiului până la Ploieşti. Deocamdată, doar câte 13-14 kilometri la intrarea de la Bucureşti şi ieşirea de la Ploieşti au şanse mari să fie folosiţi.
Primii kilometri de autostradă sunt aproape gata. Mai este nevoie doar de câteva retuşuri. Singura problemă este că asfaltul se termină brusc la intrarea în Moara Vlăsiei.
Se lucrează şi de la Moara Vlăsiei încolo, dar muncitorii au un volum foarte mare de muncă şi timp puţin. Şantierul pentru 30 de kilometri de autostradă a fost de multe ori întrerupt în ultimii ani, fie din cauza exproprierilor întârziate, ba pentru că CNADNR (Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România) nu plătea lucrările.
Între kilometrul 20 şi 35, lucrurile nu mai stau chiar atât de bine. Drumul este proaspăt denivelat şi fără niciun strat de asfalt. Cu toate acestea, muncitorii sunt optimişti şi spun că vor termina la termen.
Drumul este departe de a arăta ca o autostradă, dar pe constructori nu i-a sperit ameninţarea premierului, de la ultima vizită pe şantier.
Şefii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale speră într-o minune. Vor ca premierul să nu ajungă să taie capete, ci panglici. În decembrie, cum ar trebui.
"Sunt două poduri care nu se pot finaliza din punctul meu de vedere, sunt foarte târziu începute, s-a reluat contractul tehnologic aproape, dar am sperat într-o minune, într-o mobilizare", a declarat Vasile Chiuaru, şef departament Autostrăzi, la CNADNR.
Autostrada Bucureşti-Ploieşti a fost începută în 2006 şi ar fi trebuit să fie gata doi ani mai târziu. Termenele au fost amânate de mai multe ori. Au întârziat şi constructorii cu lucrările, dar nici CNADNR nu şi-a făcut treaba la timp. Abia acum, când ar trebui să se termine lucrarea, au fost finalizate şi exproprierile.