Viteza maximă a maşinii sportive electrice este de aproximativ 210 kilometri la oră. Sistemul electric care va propulsa autoturismul, denumit Hi-Pa Drive, este format din patru motoare independente, pentru fiecare roată în parte. Unul dintre beneficiile tehnologiei este spaţiul în plus creat sub capota maşinii, unde nu se mai află un motor.
Caroseria sportivei britanice este realizată din fibră de carbon şi Kevlar, păstrând astfel o greutate scăzută în ciuda acumulatorilor de la bordul autovehiculului electric. Acumulatorii folosiţi de autoturism vor fi produşi de compania AltairNano care va utiliza tehnologia NanoSafe.
Astfel, reîncărcarea cu energie va dura doar 10 minute, spre deosebire de acumulatorii tradiţionali care au nevoie de ore pentru acest lucru. Autonomia automobilului, după cele 10 minute de încărcare, este de 400 de kilometri, potrivit companiei britanice.
În plus, bateriile NanoSafe au o durată de viaţă de 12 ani şi pot reţine 85 la sută din energia cu care s-au încărcat prima oară, chiar şi după 15.000 de astfel de cicluri.
Compania a început deja să preia comenzi pentru autoturism, încă de la sfârşitul lui 2007, după ce primele amănunte despre supermaşina britanicilor au apărut în iunie anul trecut.
Preţul pentru Lightning GT este, însă, cam piperat, pornind de la 190.000 de euro. Totuşi, având în vedere tehnologia folosită pentru construcţia şi propulsarea automobilului, e unul rezonabil.
Fotografii: Lightning Car Company
Antena3.ro