Defecţiunile constatate cu prilejul inspecţiei tehnice periodice vor fi încadrate în funcţie de gradele de risc asupra siguranţei rutiere şi de impactul asupra mediului, a anunţat, joi, purtătorul de cuvânt al Guvernului, Alina Petrescu.
„Astăzi, au fost adoptate o serie de modificări şi completări ale cadrului general de organizare şi funcţionare a sistemului de inspecţie tehnică periodică a vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în România. E vorba în speţă despre o adaptare a acestor regulamente la o serie de directive europene (...). O noutate care este introdusă se referă la clasificarea defecţiunilor constatate cu prilejul inspecţiei tehnice periodice, defecţiuni care vor fi încadrate în funcţie de grade de risc asupra siguranţei rutiere, dar şi de impactul asupra mediului”, a declarat Alina Petrescu după şedinţa de guvern.
Potrivit purtătorului de cuvânt al Executivului, sunt trei grade de defecţiuni constatate: deficienţe minore, deficienţe majore şi deficienţe periculoase.
„Acestea din urmă reprezintă acele deficienţe care constituie un risc direct şi imediat la adresa siguranţei rutiere sau care au impact direct asupra mediului”, a explicat Alina Petrescu.
Totodată, Alina Petrescu a precizat că autovehiculul care trece prin această inspecţie tehnică va primi, la final, un certificat ITP conţinând elementele standard aferente codurilor armonizate în cadrul Uniunii Europene.
„Dacă vehiculul nu trece această inspecţie, dacă se constată deficienţe majore sau periculoase, va fi necesară o nouă inspecţie a vehiculului în cel mult 30 de zile de la inspecţia iniţială”, a spus Alina Petrescu.
Ea a arătat că aceste modificări urmează să fie explicate suplimentar printr-un ordin al ministrului Transporturilor.