Ford are ca principal obiectiv scăderea consmulului de combustibil al autoturismelor construite pentru americani. Cea mai uşoară cale de a realiza acest lucru este prin aducerea în America de Nord a modelelor europene construite pentru a fi economice.
Conducerea Ford a confirmat faptul că noua strategie a companiei este de a globaliza maşinile de mărime medie şi mică, provenind din divizia sa europeană.
Noile autoturisme vor fi mai scumpe decât precedentele modele vândute pe teritoriul SUA însă, prin uniformizarea costurilor de producţie şi dezvoltare a viitoarelor generaţii la nivel global, preţurile vor putea rămâne la un nnivel rezonabil, anunţă Automotive News.
Fiesta va fi primul dintre modelele europene Ford comercializat, versiunea sa nord-americană fiind produsă într-o fabrică din Mexic, cel mai devreme din 2010. De asemenea, în SUA vor mai apărea un hatchback cu cinci uşi şi un sedan.
Noul Ford Fiesta
Este luat în considerare şi un MPV compact bazat pe platforma lui Fiesta, care ar putea fi asamblat la uzina Ford din Kentucky, şi vândut, cel mai devreme, în 2011. Nu există însă şi o confirmare oficială în acest sens, planurile făcute fiind încă în stare incipientă.
Modelele actuale din Statele Unite, cum ar fi Fusion sedan, vor rămâne în producţie, dar vor fi îmbunătăţite, pentru a face faţă noilor cerinţe ale consumatorilor. Va apărea char şi o versiune hibridă a lui Fusion, dar nu mai devreme de sfârşitul lui 2010.
Ford Fusion
Vânzarile auto din SUA au scăzut în iunie la minimul din ultimii 15 ani, din cauza preţurilor record ale petrolului, modelele SUV, cu motoare mari, fiind printre cele mai afectate.
Fotografii: Autoglassatlanta.com, Motor Authority, Ford.ro
Antena3.ro