După o scurtă perioadă de ?teasing?, joi, Volkswagen a făcut public numele noului său pick-up. Acesta este: AMAROK. În limba inuiţilor, termenul înseamnă "lup", iar numele simbolizează forţa şi rezistenţa. Lansarea pe piaţă a vehiculului va avea loc la începutul anului 2010, în America de Sud. AMAROK va fi disponibil ulterior şi în Europa.
Publicul din întreaga lume va putea admira primul pickup al producătorului Volkswagen, în America de Sud, în toamna acestui an. În America de Sud va fi lansat în primăvara anului 2010, iar în cursul verii, AMAROK va fi disponibil şi în Europa.
Cu AMAROK, Volkswagen intenţionează să pătrundă pe piaţa mondială a modelelor pick-up, dominată până în prezent preponderent de producătorii japonezi. Cu ocazia ultimei ediţii a salonului de vehicule comerciale IAA, Volkswagen Autovehicule Comerciale a prezentat un concept impresionant pentru acest model şi, prin aceasta, a atras atenţia asupra noii clase, cea de-a patra realizată de acest producător. AMAROK va fi produs în fabrica Volkswagen din Agentina, ?Pacheco?, în apropiere de Buenos Aires.
Numele Amarok provine din limba inuiţilor care trăiesc în nordul Canadei şi Groenlanda şi înseamnă lup. Pentru inuiţi, un grup etnic al eschimoşilor, lupul este considerat regele sălbăticiei şi impresionează prin forţă şi robusteţe, prin rezistenţă şi dominanţă.
În plus, această denumire este asociată textual cu expresia "iubitor de pietre?, în special în spaţiul vorbitor de limbi romanice ? între care se numără şi pieţele principale Brazilia şi Argentina. Pe aceste pieţe, unde modelele pickup sunt considerate vehicule de agrement, utilizate frecvent graţie versatilităţii acestora, fiind una dintre cele mai căutate clase, capacitatea de a rula pe teren accidentat şi fiabilitatea oferite de Amarok vor reprezenta un argument important de cumpărare.
?Această denumire se potriveşte perfect cu caracteristicile modelului nostru pickup, care va impune noi standarde în clasa din care face parte. Am ales cu mare atenţie acest nume, care va fi utilizat la nivel mondial. Pentru că Amarok trebuie să conducă la asocieri pozitive pe toate pieţele internaţionale relevante şi să se impună încă de la lansarea pe piaţă în raport cu modelele concurente cunoscute?, subliniază Stephan Schaller, purtătorul de cuvânt al mărcii Volkswagen Autovehicule Comerciale.
Amarok, de concepţie complet nouă, va fi disponibil ca pickup cu cabină dublă şi tracţiune integrală. Ulterior va fi disponibilă şi versiunea cu o cabină simplă. Una dintre caracteristicile esenţiale, suplimentar faţă de tehnologia modernă, dar robustă, este reprezentată de motoarele economice şi designul actual al mărcii Volkswagen. Conceptul prezentat la IAA oferă o primă impresie asupra acestui model. Propulsia este asigurată de motoare turbodiesel (TDI) cu tehnologie Common-Rail de ultimă generaţie, puternice şi, în acelaşi timp, economice. Consumul şi nivelul de emisii al propulsorului Amarok vor impune noi standarde la clasa modelelor pickup.
Automobilul din fotografii, la vremea respectivă în stadiul de concept, în prezent în faza de teste, prefaţează viitorul pick-up Volkswagen, şi a fost prezentat pentru prima oară la Hanovra.
Amarok este primul pickup de acest gen realizat de un producător european important şi se confruntă la clasa modelelor de 1 tonă în special cu concurenţi asiatici. Concurenţa directă a pick-up-ului german va fi reprezentată de modele Toyota Hilux, Nissan Navara, Isuzu D-MAX/Rodeo şi Mitsubishi L200.
Amarok va fi lansat pe piaţă în primăvara anului 2010, pentru început în America de Sud şi Centrală, ulterior fiind disponibil în Rusia şi Europa, precum şi în Africa şi Australia.
Antena3.ro