Ministerul Transporturilor şi-a propus ca, în trei ani, Bucureştiul să fie înconjurat de o cale ferată. Inel feroviar care ar urma să aibă 27 de gări şi care urmează să ne ducă dintr-o parte în alta a oraşului. Este vorba de un proiect de patru sute de milioane de euro.
Oricine vrea să ajungă acum din Pantelimon pînă în Militari are doar două variante. Ori ia tramvaiul, ori se urcă la volan şi îşi face un calcul: vreau să ajung din punctul A în punctul B la ora 10 dimineaţă. Deci, să plec la 8.30.
Indiferent de variantă, tot aglomeraţia te stresează. Singura soluţie ar fi un inel feroviar care să evite oraşul.
În nordul şi estul Bucureştiului există cale ferată şi gări. De anul viitor vor fi construite în sud şi vest.
Trenurile vor fi de tipul celor pentru navetişti şi vor avea un program de funcţionare din 30 în 30 de minute. Odată cu apariţia lor, cei aproape jumătate de milion de locuitorii din judeţul Ilfov, care lucrează în Capitală, nu vor mai trebui intre cu maşinile în oraş pentru a ajunge la serviciu.
Persoanele care vin în Capitală, vor putea lăsa maşinile la marginea Bucureştiului, în parcări special amenajate. La fel pot face şi bucureştenii care au de mers dintr-un cartier într-altul.
În proiectul Ministerului Transporturilor, calea ferată va fi construită în paralel cu şoseaua de centură. Primul metru din viitorul inel CFR din jurul Bucureştiului va fi construit primăvara viitoare, atunci cînd se vor încheia procedurile de licitaţie.
Observator