Inaugurata in 2004 de Dacia Logan, faimoasa gama Entry de autoturisme low cost produse de Renault genereaza 40% din vanzarile grupului francez. Modelul cel mai bine comercializat, 4x4 Duster, bate chiar toate recordurile in acest sens. Impreuna cu aliatul sau Nissan, Renault pregateste un autoturism de 5.000 de euro, apoi de 3.000 de euro.
In fata acestei reusite, concurentii companiei franceze, care au luat in deradere strategia ei, dezvolta, la randul lor, vehicule ieftine.
E adevarat, scrie La Tribune, au incercat si altii sa cucereasca lumea cu autoturisme accesibile ca pret. Spre exemplu, Fiat, care in 1997 a lansat modelul Fiat Palio, urmat de Siena sau Strada (pick-up). Dar gama nu s-a bucurat de un succes real in America de Sud, piata de desfacere a acestor masini, produse in Brazilia (470.000 de unitati anul trecut). Departe insa de conceptul unei game universale precum Entry de la Renault (953.000 in 2012).
Mai multe despre acest subiect, pe
www.incomemagazine.ro