Noua Mazda Mx-5 a fost dezvăluită în premieră mondială, printr-o lansare simultană în Europa, Japonia şi Statele Unite. A patra generaţie al celui mai popular roadster reprezintă întruchiparea limbajului de design KODO – Sufletul Mişcării.
Miata, aşa cum este cunoscută Mx-5 în Statele Unite, a avut vânzări de aproape un milion de unităţi în cei 25 de ani de la apariţia primului model. A patra generaţie este mai scurtă, mai scundă, mai lată şi mai uşoară, încorporând tehnologii de ultimă generaţie.
Modelul îşi va face debutul oficial la Salonul Auto de la Paris, de luna viitoare, fiind aşteptat la vânzare în 2015, la preţuri apropiate de cele ale actualei generaţii.
Filosofia de design pentru Mx-5 este aceeaşi de la Mazda 3 şi Mazda 6, cu linii fluide şi muchii agresive. De asemenea, dimensiunile se încadrează în tendinţele mărcii, având o amprentă la sol mai mare decât până acum.
La interior găsim multe elemente prezente la Mazda 3, iar habitaclul este construit pentru un confort maxim al şoferului. Vizibilitatea este crescută, iar finisajele sunt de calitate.
Noua Mazda încorporează tehnologia SKYACTIV, având un şasiu ultra-uşor, ce duce la scăderea cu 100 de kilograme a greutăţii totale. Modelul cu acoperiş textil va cântări doar puţin peste o tonă.
Modificarea trenului de rulare a permis amplasarea motorului în spatele axului fontal, mai aproape de centrul maşinii, rezultând într-un centru de greutate mai coborât, care va contribui la o mai bună manevrabilitate.
Pentru aniversarea a 25 de ani de la primul model Mx-5 Mazda a lansat un SITE special, pe care puteţi afla mai multe detalii despre emblematica serie.