Vechea
taxă auto de primă înmatriculare, care se aplică de la 1
ianuarie 2007, a fost înlocuită de marţi,
1 iulie, de taxa de poluare, instituită în primăvara acestui
an. Noua taxă se calculează pe baza mai multor coeficienţi,
stabiliţi în funcţie de gradul de poluare a motorului
(normele Euro) şi emisiile de dioxid de carbon. Formulei standard de
calcul i se aplică mai mulţi coeficienţi de reducere a taxei
care ţin cont de vechimea maşinii, starea tehnică generală a
acesteia, nivelul de dotare şi rulaj.
Potrivit
şefului Direcţiei Taxe Vamale şi Accize din Ministerul Economiei
şi Finanţelor, Mihai Hură, cu cât un autoturism are mai
mulţi kilometri rulaţi şi dotări mai puţine, cu atât este
mai mică valoarea taxei de poluare auto pe care trebuie să o
plătească proprietarul. ?Prin acordarea acestor reduceri
suplimentare nu facem decât să respectăm principiul impus de
Comisia Europeană, în sensul că taxa trebuie să scadă în
acelaşi ritm cu valoarea de piaţă a autoturismului. Deci, atâta
timp cât el nu are aer condiţionat, nu are ABS, nu are airbag
este clar că valoarea lui este mai mică, iar taxa trebuie să fie
şi ea mai mică?, a explicat Mihai Hură, citat de Rompres.
Calculaţi-vă
singuri taxa de poluare:
http://www.mfinante.ro/calculator_taxe/taxa_auto_2008.html
Veniturile
din taxa de poluare pentru autovehicule sunt virate Fondului pentru
mediu şi sunt gestionate de Administraţia fondului pentru mediu,
în vederea finanţării programelor şi proiectelor pentru
protecţia mediului.
Antena3.ro