Drumurile din România ar putea fi numite mai simplu...gropi. Şi asta pentru că oricum aproximativ 80% dintre drumurile naţionale ale ţării sunt acoperite de gropi. În fiecare an reparaţiile sunt de de mântuială, dar scumpe. Factura ar fi de peste 40 de milioane de euro, dar statul nu are bani. Aşa că a găsit soluţia salvatoare. Va ruga firmele de construcţie să lucreze pe datorie, scrie Gândul în ediţia de marţi.
Le vezi la tot pasul şi totuşi reusesc să te ia mereu prin surprindere. E vorba despre gropile din ce în ce mai dese şi mai adânci de pe drumurile naţionale din România. Conform jurnaliştilor de la
Gândul, circa 79% din reţeaua de drumuri este acoperită de gropi.
Pentru reparaţii, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România ar trebui să scoată din buzunar peste 40 de milioane de euro. Un efort financiar mult prea mare, spun reprezentanţii companiei. În bugetul pe 2010, la capitolul întreţinere au fost repartizaţi 435 milioane de lei. Din aceştia, 335 milioane reprezintă numai datoriile de anul trecut către constructori.
La un calcul simplu, mai rămân aproximativ 25 de milioane de euro, bani insuficienţi pentru reparaţii. Însă, Compania Naţională de Autostrăzi a găsit soluţia. Va încerca să-i convingă pe constructori să lucreze pe datorie, a declarat un oficial al companiei pentru ziarul Gândul.
România are în acest moment, o suprafaţă degradată a drumurilor naţionale de aproape cinci milioane de metri pătraţi. Dintre aceştia o bună parte sunt gropi, restul degradări pe arii întinse.
Într-un clasament al drumurilor cu cele mai multe gropi pe metru mătrat, DN19 Satu Mare - Sighetu Marmaţiei conduce detaşat. Este urmat de DN7 Piteşti Râmnicu Vâlcea.
Nu stăm bine nici în ceea ce priveşte podurile de pe reţeaua de drumuri naţionale. Din cele peste 3.300 de poduri, 281 au nevoie de urgentă de reparaţii capitale. Totalul reparaţiilor - 280 milioane de euro.
Probleme sunt şi la cele nouă tunele rutiere, care au o durată de exploatare de peste 40 de ani.
Antena 3