Costul proiectului este suportat de Guvernul Spaniei şi presupune identificarea necesarului de locuri de parcare în Capitală. Inginerii spanioli au împărţit centrul Bucureştiului în 25 de subzone, pentru a se stabili necesarul de locuri de parcare pentru fiecare din ele, precum şi posibilităţile de construire, supraterane sau subterane.
Inginerii spanioli vor efectua şi un sondaj printre şoferii bucureşteni, în perioada 14 februarie - 2 martie 2007, cu privire la "cererea şi oferta de locuri de parcare în zonele studiate".
Municipalitatea a identificat, până în prezent, 20 de locaţii în zona centrală a oraşului pentru construirea de parcări subterane. Potrivit estimărilor municipale, pot oferi peste 15.000 de locuri de parcare, care ar costa aproximativ 300 de milioane de euro. Acestea nu rezolvă însă problema oraşului. Numai în zona centrală a Bucureştilor (Piaţa Victoriei - Piaţa Romană - Universitate - Piaţa Unirii) locuiesc peste o sută de mii de proprietari de maşină. Mai mult, în capitală sunt înmatriculate, în medie, o mie de maşini pe zi.
În momentul de faţă, în Bucureşti sunt înmatriculate peste un milion de autovehicule, iar oraşul oferă doar puţin peste 120.000 de locuri de parcare. Adică, doar 10% din necesar.
Antena3.ro