Antena 3 CNN Politică ANPC vine cu măsuri anti-shrinkflation. Ciolacu: Aceasta formă de înșelăciune împotriva consumatorilor se încheie

ANPC vine cu măsuri anti-shrinkflation. Ciolacu: Aceasta formă de înșelăciune împotriva consumatorilor se încheie

R.K.
1 minut de citit Publicat la 11:54 04 Sep 2024 Modificat la 11:57 04 Sep 2024
GettyImages-2168207383
Shrinkflation este un fenomen prin care comercianții mențin prețul dar reduc candidatea produselor. Foto: Gettyimages

Protecția Consumatorilor a finalizat un ordin prin care pregătește măsuri anti-shrinkflation, fenomenul prin care producătorii reduc gramajele produselor dar le mențin prețurile. Anunțul a fost făcut de premierul Marcel Ciolacu, în ședință de guvern. Acesta a anunțat și „sancțiuni dure” pentru comercianți.

„Este gata și ordinul președintelui ANPC de stopare a fenomenului prin care comercianții scad gramajul produselor, dar lasă prețurile la fel. Aceasta formă de înșelăciune împotriva consumatorilor se încheie! Finalizăm azi procedura de consultare la nivel european și cel târziu luni putem avea actul publicat în Monitorul Oficial: producătorii trebuie să semnaleze vizibil pe ambalaj că au redus gramajul, iar prețul produsului este neschimbat. Și aplicăm sancțiuni dure pentru nerespectarea acestei obligații”, a declarat premierul Marcel Ciolacu.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a publicat încă din luna mai modelul de informare pe care retailerii trebuie să îl afișeze în dreptul unui produs afectat de „shrinkflation”, adică pentru care cantitatea a fost redusă, dar prețul a fost menținut.

Proiectul de act normativ lansat de ANPC privind combaterea „shrinkflation” stabileşte obligația operatorilor economici de a informa consumatorii complet, corect și precis cu privire la modificarea cantităților de produs având prezentarea, ambalajul, forma (fără a ne limita) identice, chiar în condițiile menținerii aceluiași preț.

Informarea va fi făcută în același câmp vizual într-o formă vizibilă, lizibilă și cu aceeași dimensiune și se va realiza prin folosirea de către operatorii economici a următoarelor sintagme: “pe durata întregii perioade de vânzare a produselor cu cantitate modificată” sau „vânzarea este valabilă în limita stocului disponibil”, prin intermediul unui poster/afiș.

×
x close