Măsurile restrictive impuse, atât de autoritățile române cât și de cele din majoritatea țărilor lumii, pentru limitarea pandemiei cu virusul SARS-COV-2 au condus la scăderea drastică a traficului aerian de pasageri din 2020 cu 70% față de 2019, și cu 75% în primul trimestru din 2021 față de primul trimestru din 2020.
De asemenea, alte măsuri administrative pentru reducerea cheltuielilor s-au dovedit ineficiente, iar, ca urmare a impredictibilităţii restricţiilor de zbor din Europa, revenirea traficului de pasageri a fost mult mai lentă decât cea așteptată, ceea ce a condus la agravarea situației financiare a CNAB, la finalul primului trimestru înregistrându-se un deficit al veniturilor prognozate de aproximativ 21 milioane lei.
Potrivit prevederilor din CCM, angajaţii care intră în şomaj tehnic vor încasa 75% din salariu.
Cel mai probabil, şomajul tehnic efectiv se va aplica din vară, în etape, iar personalul critic va fi exceptat (de exemplu angajaţii din zona de siguranţă).
"Pentru moment, sunt încă discuții. Procesul este abia la început, iar până la 1 mai nu se va întâmpla nimic pentru că nu mai e timp. În plus, sunt sărbătorile pascale care aduc niște libere cu ele. Cel mai probabil, vor intra sute de angajați în șomaj, dar nu 700 cum au fost vehiculate informații.
Însă deja se observă o ușoară creștere a traficului pe aeroport, vedem mai multe avioane, iar avioanele înseamnă activitate și bani", a declarat Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al CNAB.
Ministerul Transporturilor a publicat astăzi, Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al CNAB.
Pentru anul acesta propunerea de buget arată o estimare de trafic aerian de 6.850.000 milioane pasageri şi o creştere a veniturilor cu 31% pe fondul reluării zborurilor comerciale.