Alexandru Printz este unul dintre numele de referinţă din sistemul bancar românesc, dar a decis în urmă cu 4 ani să renunţe la carieră pentru a-şi deschide propria afacere în domeniul imobiliar.
Totul a început în pauzele de masă de la birou, atras fiind de real estate, când căuta proprietăţi pe internet, pe care mai apoi a început să le tranzacţioneze.
După ce a cochetat o perioadă în timpul liber cu activitatea de agent imobiliar şi a prins gustul a decis că vrea să o ia de la zero şi a dat la schimb poziţiile de top management pe un subsol situat pe Lascăr Catargiu, unde a deschis primul sediu, alături de partenerul lui de business Radu Pasca.
Glumeşte Alexandru şi povesteşte că niciodată nu îşi ducea clienţii sau partenerii în sediul lor din subsol, dar dădea bine pe cartea de vizită să scrie Lascăr Catargiu.
Era de fapt un truc de marketing, pentru că toată experienţa profesională anterioară l-a învăţat că succesul porneşte din acest punct. S-a perfecţionat în real estate, a făcut cursuri, a studiat piaţa, cu avantajele şi dezavantajele ei, iar apoi a pus la punct o reţetă de business care acum numără deja 9 francize atât în Capitală, cât şi în ţară. Iar dacă în urmă cu doar 4 ani porneau doi în această aventură, acum au o reţea de colaboratori care se apropie de sută.
Nu a fost uşor să ajungă la această cifră, pentru că meseria de agent imobiliar, pe cât pare de simplă şi la îndemâna oricui, pe atât de complexă este.
De altfel, studiile arată că doar 2 din 10 agenţi imobiliari reuşesc să rămână în domeniu şi să performeze.
Chiar antreprenorul recunoaşte că este greu să performezi în real estate, pentru că agenţii au nevoie de o mulţime de calităţi: de la o bună comunicare sau aptitudini în vânzări, până la cunoştinţe de psihologie, pentru a te putea plia după profilul fiecărui client în parte.
În interviul realizat de Bianca Voinea la BizSchool aflaţi povestea lui Alexandru Printz, dar şi cum vă puteţi deschide propria agenţie imobiliară sau ce presupune asocierea într-o franciză în real estate.