Afacerile de familie fac profit în vreme de criză. Trei sferturi dintre antreprenorii români au înregistrat creşteri ale cifrei de afaceri în ultimul an financiar, potrivit unui sondaj realizat de o companie de cercetare a pieţei.
Majoritatea afacerilor de familie de la noi sunt de mică anvergură. Dar există şi businessuri care au ajuns să fie recunoscute la nivel naţional şi internaţional.
Peste 60% dintre români se aşteaptă la o creştere constantă a afacerii lor în urmatorii cinci ani, şi doar 13% mizează pe o creştere rapidă şi agresivă.
Cele mai importante provocări pentru micii noştri afacerişti sunt nevoia continuă de a aduce noutăţi, instabilitatea pieţei, atragerea personalului cu abilităţi cheie sau globalizarea accentuată. Cu toate că trebuie să facă faţă unui mediu economic dificil, unde corporaţiile şi firmele mari fac legea, afacerile de familie rămân dinamice şi adaptabile. Astfel, ele reprezintă aproape 90% din PIB-ul global şi sunt un indicator al sanătăţii economiei.
Interviurile s-au făcut cu 2.378 proprietari de afaceri de familie. Valoarea totală a cifrei de afaceri a companiilor acoperite depăşeşte 500 de miliarde de dolari.