Antena 3 CNN Economic Doar 6% dintre români cunosc adevărata amploare a fenomenului reprezentat de consumul ilicit de țigări

Doar 6% dintre români cunosc adevărata amploare a fenomenului reprezentat de consumul ilicit de țigări

Redacția Antena 3 CNN
5 minute de citit Publicat la 15:31 18 Noi 2022 Modificat la 15:32 18 Noi 2022
New Project - 2022-11-18T153026.832
Doar 6% dintre români cunosc adevărata amploare a fenomenului reprezentat de consumul ilicit de țigări

43% dintre respondenți au răspuns că nu cunosc adevăratul impact, 22% dintre români cred că România a pierdut între 1 milion și 100 milioane EUR, iar 12% cred că pierderea a fost mai mică de 1 milion EUR.

Chiar dacă fenomenul consumului ilicit de țigări se află în România la un minim istoric (7.9%), pentru a menține acest rezultat este esențial să se comunice către publicul larg date concrete despre impactul real asupra bugetului statului și, mai ales, asupra vieții cetățenilor români. Comerțul ilicit nu are granițe, iar pentru a combate acest fenomen infracțional trebuie să menținem colaborarea dintre autoritățile de control și industria de profil și să continuăm politicile fiscale echilibrate adoptate de statul român în ultima perioadă, ale căror rezultate se văd deja în încasările la bugetul de stat.”– a declarat Dragoș Bucurenci, Director External Affairs, Philip Morris România.

La nivel european, 14% dintre cetățeni știu că piața ilicită a țigărilor cauzează pierderi de venituri pentru statele membre ale UE în valoare de peste 10 miliarde de euro pe an. Totuși, peste 65% consideră că comerțul ilicit cu produse din tutun este o problemă la nivelul UE, iar două treimi susțin adoptarea de politici diferențiate, arată cel mai recent studiu Povaddo realizat în 13 țări europene.

Conform aceluiași sondaj, cetățenii din Europa recunosc că utilizarea produselor din tutun provenite din comerțul ilicit reprezintă o amenințare importantă la nivel național și european pentru securitatea, siguranța și sănătatea lor publică. Totodată, aceștia nu sunt conștienți de dimensiunea reală a fenomenului reprezentat de comerțul ilicit și nici de amploarea pierderilor la bugetul de stat. Două treimi dintre adulții intervievați în UE (65%) consideră că țara lor are o problemă legată de comerțul ilicit cu produsele care conțin tutun și nicotină.

Sondajul arată că 67% dintre respondenți consideră că există o creștere a comerțului ilicit care îi descurajează pe mulți fumători să renunțe la fumat sau să treacă la alternative mai bune, fundamentate științific, care nu ard tutunul.

Este necesară o gândire pragmatică pentru a genera schimbări pozitive rapide, în beneficiul tuturor cetățenilor din Europa. Rezultatele sondajului UE evidențiază nevoia publicului pentru o abordare rezonabilă a impozitării, bazată pe riscuri și dovezi, cu următoarele obiective:

  • să-i încurajeze pe cetățeni să facă alegeri mai bune în ceea ce privește stilul de viață (66%);

  • să stimuleze companiile să dezvolte produse inovatoare care să fie mai bune pentru consumatori, să reducă impactul asupra mediului și să contribuie în mod pozitiv la sustenabilitate (73%);

  • să-i încurajeze pe fumătorii adulți să treacă la alternative fără fum, fundamentate științific, prin taxarea acestor produse la un nivel redus față de țigări, dar suficient de ridicat pentru a descuraja consumul de către tineri sau nefumători (69%).

În plus, șase din zece (60%) sunt de acord că susținerea de către guvern a produselor fără fum este în măsură să sprijine egalitatea de șanse și să reducă inegalitățile legate de sănătate deoarece le oferă fumătorilor adulți din medii socio-economice defavorizate acces la alternative mai bune decât continuarea fumatului.

Știm că există potențialul de a acționa benefic în favoarea fumătorilor adulți, deoarece mai multe state membre au adoptat politici similare, printre altele, în domeniul energiei, al automobilelor și al alcoolului. Politicile pragmatice au puterea de a îmbunătăți viețile oamenilor și stimulează companiile să inoveze și să ofere acces echitabil la progresele tehnologice, mai ales într-o perioadă de instabilitate economică”, a declarat Grégoire Verdeaux, Senior Vice President, External Affairs, PMI.

Cei peste 13.000 de respondenți adulți cu vârsta de peste 18 ani, care au participat la sondaj, sunt convinși că dezvoltarea și evaluarea noilor tehnologii fără fum ar trebui să permită progresul și să joace un rol important pentru sănătatea publică în completarea măsurilor existente.

  • Șase din zece (61%) respondenți consideră că UE ar trebui să acorde prioritate politicilor și strategiilor care urmăresc îmbunătățirea vieții celor care continuă să fumeze, să consume alcool sau droguri în mod iresponsabil.

  • Șapte din zece (69%) consideră că inovația, progresele tehnologice și știința joacă un rol în reducerea prevalenței fumatului.

  • Aproape trei sferturi (72%) sunt de acord că UE ar trebui să aloce timp și resurse pentru eradicarea fumatului prin încurajarea tuturor fumătorilor să renunțe complet la fumat sau, în cazul celor care nu reușesc să se lase, să treacă la alternative mai bune la fumat, fundamentate științific.

Este încurajator să constatăm că tot mai multe țări adoptă politici diferențiate în funcție de gradul de risc, care, în opinia noastră, joacă un rol decisiv pentru a-i determina pe consumatori să adopte alternative mai bune, dacă nu renunță, și pe companii să investească în inovație", a declarat Tommaso di Giovanni, Vice President, International Communications, PMI.

Metodologia sondajului

Povaddo a realizat sondajul online în numele PMI în perioada 10-15 noiembrie 2022. Sondajul a fost realizat în rândul a peste 13.630 de adulți din populația generală cu vârsta de minimum 18 ani, din 13 state membre ale UE: Belgia, Bulgaria, Croația, Republica Cehă, Franța, Grecia, Italia, Lituania, Polonia, Portugalia, România, Slovacia și Spania. În fiecare țară au fost realizate aproximativ 1.000 de interviuri online (împărțite aproximativ egal între adulții care folosesc și cei care nu folosesc produse care conțin nicotină). Datele sunt ponderate pentru a fi reprezentative pentru populația online din fiecare țară în ceea ce privește următoarele variabile: vârsta, sexul și consumul de nicotină din fiecare piață, conform cu statisticile naționale. Rezultatele sunt precise cu o marjă de eroare de ±1%. Vă rugăm să rețineți că, din cauza rotunjirilor, este posibil ca totalul rezultatelor să nu ajungă la 100%.

Philip Morris International: Construim un viitor fără fum 

Philip Morris International (PMI) este o companie internațională de top din industria tutunului care și-a propus să construiască un viitor fără fum și să își extindă, pe termen lung, portofoliul cu produse din afara sectorului de produse care conțin tutun sau nicotină. Portofoliul actual de produse al companiei constă, în principal, în țigări și produse fără fum, inclusiv produse care încălzesc tutunul (heat-not-burn), produse cu nicotină pentru uz oral sau produse cu vapori cu conținut de nicotină, care sunt vândute pe piețele din afara SUA. Din 2008, PMI a investit peste 9 miliarde USD pentru a dezvolta, fundamenta științific și comercializa produse inovatoare fără fum pentru adulții care altfel ar continua să fumeze, cu scopul de a opri complet vânzarea țigărilor. Pentru aceasta au fost construite capacități de evaluare științifică de nivel mondial, în special în domeniile toxicologiei sistemelor preclinice, cercetării clinice și comportamentale, cât și studii ulterioare introducerii pe piață.

Administrația pentru Alimente și Medicamente (FDA) din SUA a autorizat comercializarea unei versiuni a dispozitivului IQOS dezvoltat de PMI, Platforma 1, și a consumabilelor aferente ca produs din tutun cu risc modificat (MRTP) și a determinat că o decizie de expunere modificată este oportună pentru promovarea sănătății publice.

În 30 septembrie 2022, produsele fără fum dezvoltate de PMI erau disponibile pentru vânzare în 70 de piețe (excluzând Rusia și Ucraina). PMI estimează că aproximativ 13,5 milioane de adulți din întreaga lume, au trecut deja la IQOS și au renunțat la fumat.

Cu o bază solidă și o expertiză semnificativă în științele vieții, în februarie 2021, PMI și-a anunțat ambiția de a se extinde în domeniile wellness și de îngrijire a sănătății și de a oferi produse și soluții inovatoare care urmăresc să răspundă nevoilor pacienților și consumatorilor. Pentru mai multe informații puteți vizita www.pmi.com și www.pmiscience.com

* Material susţinut de Philip Morris International

×
Etichete: advertorial
x close