Tehnologia digitală a pătruns în sistemul medical românesc ca o gură de oxigen atât pentru pacienți, cât și pentru specialiștii din domeniu. Drumul până la medic și, în fond, până la tratamentul de care o persoană are nevoie poate fi scurtat cu ajutorul unor metode inovatoare, care le înlocuiesc pe cele tradiționale.
De altfel, digitalizarea este și unul dintre punctele-cheie pe care România și le-a asumat odată cu adoptarea Strategiei Naționale de Sănătate pentru perioada 2023-2030. Misiunea nu este una simplă, dar există, deja, modele de succes în sectorul privat. MedLife, liderul pieței de servicii medicale private din România, a înțeles din start că viitorul medicinei este cel digital. Compania românească a fost prima care a oferit rezultatele analizelor online, iar în pandemie a lansat o clinică virtuală, în premieră pentru țara noastră.
Dorin Preda, director executiv MedLife: “Sunt evident servicii care acum 10, 20, 30 de ani nici măcar nu erau de imaginat.“
Dr. Gavril Parfene Caliopia, Medic primar obstetrică- ginecologie: “În practica de zi cu zi, ca obstetrician, este extrem de important - pentru că pot să intru în posesia unor rezultate în timp util, să pot adopta o terapie adecvată și să favorizez o evoluție bună a sarcinii în cazul unor infecții, un tratament cu antibiotic administrat la timp poate să evite un avort spontan sau o naștere prematură. “
Singura companie medicală antreprenorială listată la bursă a fost prima de pe piață care a pus la dispoziția pacienților dosarul electronic pe telefon. În același timp, a implementat sistemul de self check-in și self check-out.
Dorin Preda, director executiv MedLife: “Medicul știe de dinainte ca pacientul să intre în cabinet care este starea lui și reușește să gestioneze cazul medical mult mai apropiat. “
Iar dacă nu reușește, din diverse motive, să ajungă la cabinet - pacientul are acces la servicii medicale de top la doar un click distanță.
Dr. Gavril Parfene Caliopia, Medic primar obstetrică- ginecologie: “Telemedicina rupe barierele geografice și poate furniza informații în contextul interpretării de analize sau în cazul unor boli cronice, în care tratamentul trebuie ajustat.“
În urmă cu doi ani, MedLife a cumpărat pachetul majoritar al platformei digitale SanoPass, unul dintre cele mai importante startup-uri românești din domeniul tehnologiei medicale, care oferă și servicii de wellness și fitness.
Dorin Preda, director executiv MedLife: “Consumul digital a reconfigurat comportamentul tradițional al pacienților, medicilor și, evident, al providerilor medicali. Avem de-a face cu pacienți care sunt mult mai informați, mult mai implicați.“
La fel și medicii - care pot fi în permanență la curent cu noutățile din domeniu.
Dr. Gavril Parfene Caliopia, Medic primar obstetrică- ginecologie: “Odată cu tehnologia digitală se pot obține informații, se pot captura imagini din câmpul operator; se pot înregistra intervenții chirurgicale care pot fi urmărite în timp real de alte echipe de chirurgi aflate la distanță. “
Dorin Preda, director executiv MedLife: “Atât tehnologizarea, cât și digitalizarea sunt elemente strategice pentru grupul Medlife și vom continua să investim în așa fel încât proiectele noi în care investim să ne aducă beneficii atât pentru pacienți, cât și pentru medicii noștri. “
· Grupul a fost primul din România care a oferit rezultatele analizelor online
· În pandemie furnizorul de servicii medicale a lansat o clinică virtuală (premieră în România)
· Primii care au pus la dispoziția pacienților dosarul electronic pe telefon
· Implementarea sistemului de sistemul de self check-in și self check-out într-o clinică