2020 a fost anul în care Grupul Scandia Food și-a revizuit investițiile și și-a consolidat vânzările pe piața externă, ajungând la o cifră de afaceri de 527,9 de milioane de lei și un profit de peste 31 de milioane de lei, la care au contribuit cei 816 angajați. Cifrele au crescut considerabil dacă este să luăm în calcul anul 2005: cifra de afaceri era de 154,2 milioane de lei, iar compania număra 662 de angajați.
Povestea Scandia a început în 1922, atunci când Josef Theil, cetățean german recunoscut în breasla producătorilor de mezeluri din Sibiu, a înființat fabrica de preparate și conserve din carne – Theil. În 1941, fabrica și-a schimbat numele în Scandia Română, iar în 2010 a devenit Scandia Food, în urma unui proces complex de rebranding finalizat prin mutarea într-o nouă fabrică. Investiția inițială de peste 40 de milioane de euro s-a tradus printr-o unitate cu o suprafață de peste 17.000 de metri pătrați și două linii de producție, pentru conserve și pentru mezeluri. În urma acestei investiții, Scandia Food a ajuns la o capacitate de producție anuală de peste 30.000 de tone.
Tot în 2010, compania s-a extins prin restaurantele quick service, investițiile pentru fiecare unitate fiind între 100.000 și 150.000 de euro.
Grupul Scandia Food a pus, an de an, accent pe calitate, tradiție și inovație și așa a reușit să dezvolte și mai mult brandurile Scandia Sibiu, Bucegi și Sadu.
În 2015, compania a mai făcut un pas, pe piața conservelor din pește, cu brandul Lotka. Începând cu 2016, și-a adăugat în portofoliu și brandul Roua, care include mâncăruri din legume, zacuscă, dulceață, compot, murături și sosuri. Iar în 2019, Scandia Food a făcut o mișcare curajoasă, intrând pe piața snacksurilor cu brandul Sunset – produse de tip caju, fistic și fructe nobile.
Exportul a crescut cifra de afaceri
Dar cea mai mare miză o are acum intrarea pe piața produselor congelate, după achiziția unei fabrici în Ilfov în 2021. Așa a luat naștere Scandia Frozen, cu o producție lunară de 200 de tone de mâncare congelată, destinată atât consumului intern, cât și exportului, în țări ca Olanda sau Israel.
Vorbim despre un grup care are la bază tradiția, dar care a mizat mereu pe inovație. Astăzi, Scandia Food este liderul pieței de conserve și pateuri din România, care se pregătește să își facă intrarea și pe alte segmente de food. Pe lângă piața internă, grupul realizează exporturi crescute în țările Uniunii Europene, Canada și Republica Moldova.
Dar în mijlocul acestei afaceri de sute de milioane de lei stau oamenii. Angajații grupului sunt cei prin care Scandia Food s-a dezvoltat, ei au fost primii care au avut încredere în brandurile din portofoliul unui business de succes.