Înfiinţată în anul 1898 pentru a repara locomotivele cu aburi, vagoane de transport şi marfă, fabrica din Debrecen a fost distrusă de un bombardament în timpul celui de-al Doilea Război Mondial.
Pentru că era extrem de importantă strategic, uzina a fost reconstruită rapid şi în timpul comunismului, a avut şi peste 5.000 de angajaţi.
După privatizarea din anii 1990, lucrurile au mers din rău în mai rău. În anul 2009, aproape de colaps, uzina a fost salvată de compania românească.
În prezent, uzina a devenit un reper şi şi-a recăpătat mândria, reputaţia şi puterea de a repara 2.000 de vagoane anual.
O altă fabrică de tradiţie din domeniul feroviar se află la Paşcani. Aici, printr-o muncă titanică, vagoanele vechi şi uzate îşi reîncep călătoria, devenind noi şi strălucitoare. Fabrica de la Paşcani, astăzi parte a Grampet S.A., a mers neabătut, timp de 150 de ani pe drumul ei de fier.
Mai multe informaţii, în imaginile de mai jos!