Vorbește puțin despre el și despre cariera lui, la fel și depre premierele și reușitele sale. Și asta pentru că preferă să se refere la meseria sa și relația pe care trebuie să o aibă medicii cu pacienții lor: „Trebuie să avem umilința unei meserii normale”, ne spune Daniel.
Umilința unei meserii normale care însă salvează oameni. A știut dintodeuna că vrea să ajute oamenii iar specializarea în chirurgie a venit cumva firesc. „Chirurgia reprezintă cea mai directă modalitate de a ajuta omul. Faci un act medical rapid care duce la vindecarea bolii”, este de părere chirurgul.
A ales să lucreze în România deși putea pleca oricând în străinătate, și mai mult decât atât este autorul unor intervenții complexe, făcute pentru prima dată în Arad. Multe dintre operațiile sale au fost transmise online din sala de operații, o altă premieră pentru România.
Cu toate acestea, consideră că un medic trebuie să ofere pacientului său mai mult decât zecii ani de studiu, cursuri și specializări permanente: „Este important să înțelegi contextul pe care îl oferi, relația pe care trebuie să o ai cu pacientul”.
Nu se sfiește să vorbească despre faptul că și medicul are propria sa suferință, atunci când apar complicații. Doctorul nu este un robot, e un om care ar trebui să aibă, printre principalele valori onestitatea, încrederea și compasiunea.
Din perspectiva aceasta dacă ar fi să schimbe ceva în sistemul sanitar românesc, ar începe prin a îi pregăti pe viitori doctori pentru astfel de situații și pentru o relație mai bună cu pacienții. „În facultate, specialitate, rezeidențiat trebuie un curs depre ce însemnă relația medic pacient”, este de părere chirurgul Daniel Ciurdariu.
Așa că la Medlife Genesys abordarea pacientului se face din această perspectivă: bolnavul este consultat, sunt evaluate toate riscurile , se iau toate măsurile medicale să nu se întâmple nimic neplăcut, urmează intervenția în sine și apoi urmărirea post operatorie.