Unii dintre ei au pornit la drum odată cu primii muguri ai capitalismului românesc. Ei sunt prima generație de antreprenori, care a avut, pe de o parte, avantajul de a lansa un business pe o piață în care cererea era mai mare decât oferta, indiferent ce domeniu ar fi ales. Pioneratul lor în afaceri a venit, pe de altă parte, și cu nenumărate provocări, economia românească a anilor ’90 fiind descrisă adesea drept un haos generalizat.
În catalogul realizat de Intact Media Group veți descoperi și poveștile inspiraționale ale antreprenorilor generației anilor 2000, deceniu care a dus afacerile românești de la extaz la agonie în doar câțiva ani. Criza financiară ce și-a arătat colții încă de la finalul anului 2008 a mușcat cu putere din avântul economic determinat de intrarea României în NATO și aderarea la UE, numeroase branduri românești fiind nevoie să-și declare insolvența.
Printre cei 100 de antreprenori care dezvoltă România prin afacerile pe care le derulează se numără și investitori care au avut o viziune de business adaptată noilor
tehnologii intrate pe piața locală în ultimii ani. Ei sunt vârfurile de lance ale noilormodele de business, cei care își gândesc afacerile pentru o piață de desfacere ce
depășește granițele țării, dar care, totodată, au de luptat cu provocările globalizării și concurența internațională.
„Au trecut 30 de ani de capitalism, care a fost cea mai mare provocare atunci și care este acum?“, „Mai este ceva de actualitate din business-ul de acum 30 de ani și în prezent?“ sau „Care sunt domeniile cheie pentru business-urile anului 2020?“ sunt câteva dintre întrebările cheie adresate antreprenorilor în cadrul interviurior realizate de echipa editorială. Astfel, ne place să credem că ediția de anul acesta este un produs de business complex, care, pornind de la o restrospectivă a celor 30 de ani de capitalism românesc, oferă și o privire de ansamblu asupra modului în care va evolua mediul de afaceri în 2020.
La fel ca și la precedentele ediții, catalogul „Români care dezvoltă România“ face o ierarhizare a antreprenorilor români de succes pe baza cifrei de afaceri cumulate a business-urilor, iar poveștile acestora includ și familia sau partenerii de afaceri care i-au ajutat să facă perfomanță. Mulți dintre ei sunt deja figuri emblematice ale antreprenoriatului românesc, în timp ce despre afacerile altora va fi însă pentru prima oară când citiți. Indiferent din ce categorie fac parte, acești 100 oameni de afaceri sunt cei care, după 30 de ani de capitalism, vor duce România mai departe, inspirându-i în același timp pe tinerii care vor să aleagă calea, nu tocmai ușoară, a antreprenoriatului.
Citește revista Români care dezvoltă România, disponibilă de luni la chioșcurile de presă din toată țara alături de Jurnalul.